A Go West! Kupa Tihany-Keszthely Négykezes versenyen 8M Open és 10M Open osztályban összesen 18 páros rajtol el reggel 8 órakor a tihanyi THE kikötő elől. A tihanyi hajózó út bójái pályajelnek minősülnek, tehát érvényesen csak a két bójasor között lehet elhaladni. A cső után Keszthelyig szabadon választott útvonalon vitorlázhatnak, a limitidő 16:30.
Az eslő Go West! Kupát 2015-ben Varga Lajos – Varró Gábor nyerte a Nelsonnal (8m open) őket a P26-os Narvallal Hajdú Balázs – Finácy Péter követte, majd Fazekas Gábor – Gyapjas Balázs futott be a Code8-cal.
Első alkalommal rendezték meg szombaton a Folkboat tulajdonosok saját egykezes túrájukat, mely során majd egy Kékszalag távot teljesítettek. Hét hajót vártak pénteken a THE kikötőbe, de technikai problémák és időhiány miatt végül négyen tudtak részt venni az egyéni teljesítménytúrán. Bár nem verseny volt, a biztonságra fokozottan ügyeltek. Az útvonalat leadták a VMSZ-nek és minden hajón üzemelt VHF rádió, valamint mobiltelefonon a BalatonHELP applikáció. Az előrejelzéseknél lényegesen kedvezőbb szélviszonyok alakultak ki minden medencében, így 27 órán belül teljesítették a távot. Érkezési sorrendjük a THE elé szombaton Mormota, Bodvica, Póstás, Gandalf. A Folkboat Egykezes ’16 eseményt közvetítettük, az útvonalak visszanézhetőek a Versenyarchívumból. Szutor Ferenc jóvoltából készült egy rövid összefoglaló film is a több mint egy napos non-stop vitorlázásról, érdemes megnézni.
A Póstás jó hírrel érkezett, azt mondta, megkerülik a tavat szombaton pár barátjával. Úgy 5-en 6-an lesznek, és már tudják, merre mennek. A THE elől indulnak, majd a fűzfői öböl után a csövön át egészen Keszthelyig vitorláznak, ott forduló és irány vissza a THE elé. Ez amolyan Folkeboat baráti teljesítménytúra lesz, amihez a SNEWISPORT is csatlakozott. Kap minden hajó egy SRB-t, hogy a lássuk, merre járnak, milyen gyorsan szelik ezek a régi szép hajók a Balaton hullámait. A közvetítés szombat reggel kezdődik és a túra végéig tart.
Szombaton rendezik meg a IV. Rudi Trans Bavaria 32 & 37 & Open 4kezes WEST vitorlásversenyt, ami a Bav32-es osztály ranglistaversenye is egyben. Minden benevezett hajó kap SRB-t amivel bekerülnek a közvetítésünkbe. A SNEWISPORT LIVE tracking térképen 20-25 hajó megjelenésére számítunk, útjuk a szokott módon, online nézhető lesz.
A 8MOpen Grand Prix első futama volt a szombati Tolnay Kálmán László Emlékverseny amin öt hajóval vettek részt az induló osztály tagjai. Varga Lajos és Scharf Máté a Nelson II-vel megszerezte a GP első győzelmét, taktikus versenyzésükkel a TKLE összetett második helyén értek célba.
Új versenysorozattal bővült a közvetítési naptárunk! A YS és az ORC kötöttségeiből kilépve, saját szabályrendszerrel próbálkoznak a nyolcméteres innovatív hajók tulajdonosai. Az OD kizáró ok, a tuning kötelező, cél a lehető legnagyobb sebesség elérése különböző elképzelés szerint épült hajókkal (közel) azonos körülmények között. Ez a 8MOpen GP ”Innovations Ahead” a Balatonon.
A Sail-Ing Business Cup eddigi legmagasabb hajószámú versenyét közvetítettük április 16. és 23. között az Adriánról. Az öt versenynapon 18 csapat teljesítette a futamokat, egységesen Bavaria 40s vitorlásokkal. A legeredményesebb team Jordán Balázs kormányzásával a Brightly lett, Soponyai Géza a Vabekóval az ezüstérmet vehette át, a dobogó harmadik fokára pedig B&D érkezett Buranits Jenővel.
18 csapat, 140 versenyző, 5 versenynap, egy hajóosztály, napi 20-25 tmf vitorlázás, távolsági futamok nappal és este, tengeri csillagtúra. Helyszín a Pasman csatorna, Kornáti Nemzeti Park és a Murter tenger (Biograd-Sali-Piskera-Murter-Biograd).
LIVE tracking (18+1 hajó): a futamok közvetítése a rajt előtt 15 perccel kezdődik és az utolsó hajó befutásáig tart, az útvonaladatok percenként frissülnek a térképen.
Április 18-án délelőtt rajtol minden idők legnagyobb nevezési számával az idei Sail-Ing Business Cup. Az adriai vitorlásversenyre érkező 19 (7-8 fős) csapat egy osztályba tartozó, azaz azonos vitorlással fogja teljesíteni a futamokat. Hétfőtől péntekig lesznek nappali és esti távolsági versenyek valamint csillagtúra is.