Az utolsó három futam |
Írta: Balazs | ||||
2013, OCTOBER 18, FRIDAY 23:18 | ||||
A Sibeniki rádiós meteorológia a nyílt vízre 50-55 csomós szelet jelzett estéig. Délutántól kisütött a nap, de a szél továbbra is erős maradt, gerendák vonultak át a kikötő fölött.
4. futam Mivel szerdán nem volt futam, így a teljes mezőny Vodiceben töltötte az éjszakát. Az erősszeles délutáni városnézést követően több csapat a helyi vendéglátó helyeket kereste fel este, ahol igen jó hangulatban vacsoráztak meg. Másnap, csütörtökön időben, reggel 10 órakor rajtolt el a mezőny, friss 15-20 csomós szélben. A Vodice - Zirje - Murter - Kakan szigetek közötti pálya 18 tengeri mérföld hosszúságú volt. A futamok végig az összetettben élen állók csatája jellemezte, melyből végül az előző futamot is megnyert DAK Sailing Team került ki győztesen. Ezzel a címvédő feledtetve az első napi gyengébb szereplését ismét a bajnoki cím egyik várományosává lépett előre.
A negyedik futam befutási sorrendje: 1. DAK ST - Pallay Tibor 2. Kör-ker - Interteher - Czap Zoltán 3. Lillafüred ST - Gál András Levente 4. Q Pharma - Beliczay Márton 5. Infiniti - Soponyai Géza 6. LP Média - Gál István 7. Kéri Pharma - Tuss Miklós 8. Szélvész ST - Soós István 9. Pureco ST - Fejér Miklós 10. Penquin ST - Szántó Mihály
5. futam A viszonylag gyorsan teljesített negyedik futam után a rendezők úgy döntöttek, hogy még aznap megrendezik az ötödik futamot is. 14:05-kor rajtolt el a mezőny a Kakan- és a Kaprije-szigetek közötti területen. A befutó Biogradtól délre, a Pasman-csatorna bejáratánál lett kitűzve. A hosszú kreuz szakaszt félúton megszakította egy 4 mérföldes hátszeles táv.
A Pallay Tibor vezette DAK Sailing Team nyerte az 5. futamot is, egyben a 4. versenynap mindkét futamát, ezzel összetettben is átvette a vezetést 7 ponttal a szintén 7 pontos Kör-Ker - Interteher csapat előtt. A két 7 pontos csapat között a több futamgyőzelem dönt a tavalyi bajnok javára. Az 5. futamban légvonalban 20 tengeri mérföldes pályát kellett teljesíteniük a versenyzőknek. A ténylegesen levitorlázott távolság viszont közel 30 tmf volt, mivel a pálya nagy részén szembeszél fújt. Az első helyért folyó kiélezett küzdelem már a rajtra rányomta bélyegét, három hajó is idő előtt halad át a rajtvonalon. Mindhárom hajó tisztában volt hibájával, s vissza is tértek a rajtvonal mögé, hogy aztán megkésve a többiek után eredjenek. Az üldözés a DAK csapatának sikerült a legjobban, hiszen elsőként röppentették fel spinnakerüket a bőszeles szakasz kezdetén. Előnyüket megtartották a szakasz végéig, miközben óriás küzdelem folyt mögöttük a Q Pharma, a Kör-Ker - Interteher és a Kéri Pharma csapatai között. A Lillafüred némi meglepetésre kissé leszakadt az élbolytól. Négy mérföld spinnakerezés után ismét szembe fordult a mezőny a széllel. Hosszú kreuzolás kezdődött, melyben meglepetés érlelődött: Beliczay csapata a Murter-sziget mentén rövid takkokkal az élre verekedte magát, s vezető pozícióját közel 10 mérföldön keresztül megtartotta. Szintén nagyon jó sebességgel haladt az Infiniti, amely kilencedik helyről jött fel, s hagyta el fokozatosan a mezőny nagy részét. A befutó közeledtével a Q Pharma csapata fáradni látszott, s kisebb hibáikat az ellenfeleik könyörtelenül kihasználták. Így a DAK visszavette a vezetést, majd a Kör-Ker - Interteher és a megtáltosodott Infiniti is lehagyta őket. Utóbbi az utolsó mérföldön még a második helyre is felkapaszkodott, s ezzel eddigi legjobb futameredményét érte el. Szintén szépen versenyzett ezen a napon az LP Média frissen összeállt csapata, aki mindkét futamban a hatodik helyen végzett. A 10 Bavaria 42 Match és a rendező hajó este, már sötétben érkezett vissza a biogradi Marinába.
Az ötödik futam befutási sorrendje: 1. DAK ST- Pallay Tibor 2. Infiniti - Soponyai Géza 3. Kör-ker - Interteher - Czap Zoltán 4. Q Pharma - Beliczai Márton 5. Lillafüred ST - Gál András Levente 6. LP Média - Gál István 7. Kéri Pharma - Tuss Miklós 8. Szélvész ST - Soós István 9. Pureco ST - Fejér Miklós DNF Penquin ST - Szántó Mihály
6. futam A bajnokság utolsó napja pár órás kényszerpihenővel kezdődött, nem volt ugyanis megfelelő szél a kiírt futamok lebonyolításához. Szerencsére a szelek ura kora délutánra megkönyörült a rendezőkön, így 14:15-kor elrajtolhatott a hatodik, egyben utolsó futam. A kikötőből kihajózást követően jelentette a Penguin Sailing Team, hogy nem állnak rajthoz, mert a boom verete eltört, így nekik itt véget ért a bajnokság. Nagy volt a feszültség a rajt előtt, három csapat szállt harcba a bajnoki címért az utolsó futamban. A kis szélben Gál András Levente csapata, a Lillafüred ST korai rajtos lett, s dacára az azonnal felröppenő "egyéni visszahívás" lobogónak hibájukat nem ismerték fel, s a rajtvonalra való visszatérés nélkül végigvitorlázták a futamot, amelyet végig a mezőny előtt haladva elsőnek teljesítettek, de a zsüri a korai rajt miatt kizárta őket a futamból. Ezt követően a DAK és a Kör-Ker Interteher maradt az esélyes.
A hatodik futam befutási sorrendje: 1. Kéri Pharma - Tuss Miklós
Korábbi cikkek: IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság >>> Bavaria 42 Match ismertető >>>
A tavalyi, VIII. MTNB versenyútvonalainak visszajátszása >>>
tnmb - snewisport |
||||
LAST_UPDATED2 |