IX Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság |
Linkek: Bavaria 42 Match ismertető >>> Kormányosok, csapatok bemutatása >>> A tavalyi, VIII. MTNB versenyútvonalainak visszajátszása >>>
1.1. Verseny kiírója: Magyar Vitorlás Szövetség
1.2. Szervező: SAIL-ING Kft. és VAL Sibenik Yacht Club
1.3. A verseny helye és ideje: Biograd, 2013. 10. 12-19.
1.4. Indulási kikötő: Biograd, Marina Kornati
2. Versenyszabályok: - a Vitorlázás Versenyszabályai 2013-2016 (ISAF)
3. A verseny résztvevői A magyar bajnokságon egyes csapatokban kizárólag a Magyar Vitorlás Szövetség által kiadott 2013-es versenyengedéllyel rendelkezők szerepelhetnek. Amennyiben egy csapatban külföldi versenyző is van, az illető csapat a versenyben részt vehet, azt megnyerheti, de Magyar Bajnokként nem értékelhető. Valamennyi hajó vezetőjének rendelkeznie kell tengeri kishajó vezetői jogosítvánnyal, és valamennyi hajón lennie kell egy olyan személynek, aki rádiós képesítéssel rendelkezik.
4.1. Nevezhető osztály: Bavaria 42 Match one design (6+2 fő) (teljes latnis nagyvitorla, karbonszálas génua, spinnaker)
5.1. Nevezés helye és ideje: Nevezni a hajóbérleti szerződés megkötésével és 2013. augusztus 12. előtt a hajóbérleti díj 20%-ának, 2013. augusztus 12. után a teljes hajóbérleti díjnak megfizetésével lehet az alábbi helyeken: SAIL-ING Kft. 2040 Budaörs, Mátra utca 18/a. 2013. július 24. Balatonfüred, Kék Szalag versenyiroda További információk: Ruják István 30-977-9066
5.2.1. Fizetési ütemezése és módja:
• hajó bérleti díj, karbonszálas génua, spinnaker, végtakarítás A versenyen résztvevő valamennyi egység a nevező egységek létszámának függvényében 200-300 EUR-val támogatja a magyar vitorlázó utánpótlás nevelést. Ez a támogatás a fenti nevezési díjban benne foglaltatik.
Az egyes versenypályákat szervezők később határozzák meg, de valamennyi futam a Biograd – Murter – Vodice vonal környéki szigetvilágban kerül megrendezésre. A versenypályák a részletes versenyutasításban lesznek meghatározva, de azokat a versenyrendezőség az időjárás vagy egyéb külső tényezők ismeretében a helyszínen módosíthatja.
október 12. (szombat) 16 órától hajóátvétel Biogradban
október 13. (vasárnap) napközben szabad vitorlázás, edzés 14-18,30 regisztráció a biogradi versenyirodában
október 14. (hétfő) 10 óra 1. futam majd a 2. futam ráindítással
október 15. (kedd) 10 óra 3. futam rajtja este baráti vacsora
október 16. (szerda) 10 óra 4. futam rajtja
október 17. (csütörtök) 10 óra 5. futam rajtja
október 18. (péntek) 10 óra 6. futam majd 7. futam ráindítással
október 19. (szombat) 9 óráig hajóleadás
A versenyvezetőség a hajók és a versenyzők épségét veszélyeztető viharos időjárás vagy szélcsend esetén jogosult a rajt halasztására. Amennyiben az első napon csak egy futam rendezhető meg és/vagy az időjárás előrejelzés a verseny 4-5. napjára kedvezőtlen időjárást jósol, a versenyrendezőség jogosult a 2. és 3. napon is 2-2 futam megrendezésére.
A mezőny hétfőn elhagyja Biogradot és csak csütörtök este tér oda vissza.
7. Büntetésvállalás: A Versenyszabályok 44. pontjában leírt büntetésvállalások érvényesek. A végrehajtott büntetésről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.
8. Nyilatkozattétel: A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti.
Az óvást legkésőbb a versenyrendezőségi célhajó partra érkezése után 90 percen belül, írásban kell beadni az adott kikötőben működő versenyirodán. Az óvási szándékról értesíteni kell az óvott felet a Versenyszabályok szerint, továbbá a célba futásnál be kell jelenteni a versenyvezetőségi célhajónál és meg kell győződni, hogy a bejelentést tudomásul vették.
9.1. Óvási díj: Nincs
A verseny hét futamból áll, amelyből egy futam kieső. Amennyiben ötnél kevesebb futam teljesíthető, kieső futam nincs. A verseny díjai egy futam esetén is átadásra kerülnek, de a verseny Magyar Bajnokságként csak 4 érvényes futam esetén értékelhető. Az összetett eredmény kiszámítása az ISAF versenyszabályai A függelék 4. pontjában foglalt „legkisebb pontrendszer” szerint történik.
11. Ellenőrzés: A versenyrendezőség a verseny teljes időtartama alatt ellenőrizheti Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság óvást von maga után. A büntetés mértékét (kizárás, pontozásos büntetés) a versenybíróság az ügyben hozott döntésében közli.
12. Díjazás: A versenyosztályok 1 - 3. helyén végzett egységek kupa és érem díjazásban részesülnek. A magyar tengeri bajnokság verseny győztes hajója elnyeri a Magyar Vitorlás Szövetség Magyar Tengeri Bajnokság bajnoki címét és kupáját, valamint a hajó legénysége aranyérem díjazásban részesül. A magyar bajnokság II. és III. helyezett hajó kupa, a helyezett hajó legénysége ezüst, illetve bronz éremdíjazásban részesül. Az egyes futamok győztesei különdíjat kapnak.
13. Reklámviselés: A reklámviselésre vonatkozóan nem érvényesek az MVSZ 2013 évi balatoni versenyekre meghozott reklámviselési szabályai. Reklámot minden hajó szabadon viselhet, a reklám elhelyezésre vonatkozóan azonban egyeztetnie kell a hajót átadó chartercéggel. A rendezőség és az MVSZ ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy a későbbiekben valamennyi versenyző egység számára egységesen elrendelje egy adott szponzor reklámanyagának a hajó jól látható helyén való elhelyezését. Ezen központi reklám elhelyezése elsőbbséget élvez a saját reklámok elhelyezésével szemben.
14. Visszalépés: A hajóbérlettől való visszalépés esetén a szervező az addig befizetett összegek visszatartására jogosult, hacsak a visszalépő maga helyett új szerződő partnert nem biztosít. Ez utóbbi esetben a visszalépő az addig befizetett összeget 100,- EUR költség levonásával visszakapja.
15. Részvétel és felelősség: A versenyen való részvétellel kapcsolatban vagy annak folyamán előforduló vagy okozott személyi sérülésekért - beleértve az esetleges elhalálozást is - és vagyoni károsodásokért a versenyt rendező szervezet, testület, annak munkavállalói, tisztségviselői, illetve megbízottjai felelősséggel nem tartoznak, és olyat nem vállalnak. Minden versenyző egyéni felelőssége dönteni a versenyen való indulásról vagy annak folytatásáról (A Vitorlázás Versenyszabályai 4. szabály). A verseny vízi és parti rendezvényein mindenki saját felelősségére vesz részt. A résztvevők versenyengedélyének, sportorvosi igazolásának, illetve a hajók biztosításának (charter cég versenyzést is magába foglaló felelősségbiztosítása alapján) és a biztonsági előírások betartásának rendező általi ellenőrzése a sportszerű versenyzés célját szolgálja, és nem mentesíti a résztvevőket a vonatkozó szabályoknak a résztvevők saját felelősségi körükben történő követése alól. A hajóvezető (felelős személy) teljes körű felelősséggel tartozik az átvett hajóért és a hajón vitorlázó teljes személyzetért. A hajóvezető (felelős személy) egyedüli felelőssége a döntés: kihajózni, vagy nem, mérlegelve a személyzet tudását és felkészültségét. A közös programok csak keretet biztosítanak a résztvevőknek, az ezeken való részvétel, illetve a versenyhez való igazodás egyéni döntés kérdése.
Jó szelet!
A hajósorsolás eredménye:
Ha ott leszel, vagy itthonról nézed, csatlakozz eseményünkhöz a Facebook-on >>>
A versenyen szombattól szombatig kommunikációs partnerünk a Vodafone lesz. Segítségükkel kapunk pozíció információkat a hajókról és tudunk folyamatosan blogolni. Több éves együttműködésünk során eddig mindig 100%-os adatkommunikációt tudtak nyújtani minden lefedettséggel rendelkező területen. Így volt ez tavasszal is, amikor az SBC mezőnyének egy része a Kornátok külső részén vitorlázott és ott is stabilan volt kapcsolata a DATA SIM kártyáknak!
snewisport |