Black Jack győzelem az Évadnyitón Nyomtat
Vitorlázás, szörfözés

2014.05.20.

Az Évadnyitó nagyhajós versenyen 121 hajó vett részt, amelyek az abszolút elsőségért járó iForex Nagydíjért, valamint 17 osztályban értékes díjakért versenyeztek, amelyeket szintén a verseny névadó támogatója az iForex biztosított. A légvonalban 27 kilométeres pálya útvonala Balatonfüred - Alsóőrs - Tihany – Balatonfüred melyet a Balck Jack teljesített a leggyorsabban.

 

A SNEWISPORT a 2014-es közvetítési szezont áprilisban kezdte az Adrián, a hétvégén pedig a Balatonon is felkerültek az SRB-k a hajókra. A versenyt megelőző napok kemény szeles időjárása több hajóban okozott sérülést, de akik megúszták sem tudtak mind felkészülni a futamra. Az SRB-k kiosztása közben sokak jelezték, hogy nem állnak rajthoz, de még a rajtvonalra haladó hajók között is akadtak, akik műszaki hibát jeleztek a rajt előtt fél órával. Végül a közvetítés kezdetekor lett végleges a LIVE Tracking-ben szereplő hajók darabszáma. Igyekeztünk a komplett mezőnyről képet adni, így a katamaránok és a cirkálólk mellett Nau370-es, X-35-ös, Code8-as, 25-ös jolle, és 11 mOD is szerepelt a jeladós közvetítésben, amit az élőképes közvetítésben is gyakran mutattak, elemeztek.

 

A versenyen a rajtnál 12-15 csomós később gyengülő északi szél fújt, ami nagyon gyorssá tette a pályát, hiszen csak a Tihanytól Balatonfüredig tartó utolsó szakaszon kellett cirkálni.

 

 

rajt

 

A leggyorsabbak természetesen a többtestűek voltak. Öt katamarán készült a rajtra, de végül csak négyen versenyeztek. Vándor Róberték (RSM DTM, GC 32) ott voltak a rajt előtt új, a hírek szerint szárnyalásra képes katamaránjukkal , de műszaki problémájuk akadt, és a vitorlájuk nem ment fel.

 

Rajt után egyetlen futtatott menetben mehettek a hajók az alsóőrsi bójáig, a LIVE Tracking-ben jól is látható volt milyen gyorsan lépnek el az egytestű hajóktól. A második szakasz egy bőszeles rohanás volt Tihany felé, csak az utolsó szakaszon kellett cirkálni, de a szél nyugatiasodása miatt ez a kreuz is féloldalas lett, sok balcsapásos, kevés jobbcsapásos menettel. A rajt után előreszáguldó katamaránok egy-egy pöffben ijesztő pillanatokat produkáltak csapataiknak. Előbb a Gemini billegett jó ideig boruláshatáron, később a Black Jack állt szinte a tükrére, miközben 17-20 csomós sebességgel haladtak.

 

 

Gemini

 

Egy órával a rajt után a katamaránok befutására a szél 7-10 csomósra gyengült, de aztán valamelyest visszafrissült, így mindenkinek élvezetes és gyors versenyben volt része. A legnagyobb és leggyorsabb katamarán a 33 lábas Black Jack a rajt után ellépett a vetélytársaitól, de nagyon felhúzott a füredi part alá, amivel esélyt adott ellenfeleinek. Ekkor délebbre egyenletesebb szélben  nagyszerűen haladt a Kenguru Team NACRA F20-asa. Az ellenfeleknél jóval kisebb - tehát elvileg lassabb hajóval - tartották a lépést. Alsóőrsnél a Black Jack így is biztos első lehetett volna, csak a bóják kerülése közben túl sokat birkóztak a manőver végrehajtásával, nagy íven kerültek így Király Zsolték (Bati, Ventilo 28) és az első helyen az F20-as Kenguru Team Diószegi Zoltán kormányzásával előbb kezdhette meg az Alsóőrs-Tihany szakaszt. A félsziget közelében a bójánál már nagy fölénnyel vezetett a 33 lábas fekete katamarán Nagy R. Attila kormányzásával, az egytestűekkel szemben pedig több kilométeres előnyt szereztek. A második helyen még biztos előnnyel ekkor Király Zsolték fordultak  az utolsó Balatonfüred felé vezető szakaszra, ám nyugatra húzva esélyt adtak a mögöttük a cirkálást a másik irányba kezdő Gemininek, amivel az utóbbi élni tudott és a versenyük szorossá vált. Diószegi Zoltánék a kisebb katamaránnal eddigre természetesen visszacsúsztak a negyedik helyre a sokkal nagyobb és gyorsabb ellenfeleik mögé.

 

Az első helyen a Black Jack SL33-as futott be a célba, Nagy R. Attila alias Rozsda kormányzásával még délután egy óra előtt. Ők 52 perc, 16 másodperc alatt teljesítették a pályát. Minden hajónak figyeltük a csúcssebességét, hiszen ezért a végén különdíj járt. 12 óra 21 perckor Rozsdáék 20 csomóval száguldtak Alsóörs felől Tihany irányába. Érdekesség, hogy a többi katamarán is 17,7-19,3 csomó közti top speed-et ért el.

 

A Balck Jack mögött nagy harcban a második helyért a Gemini Ventilo 28-as méterekkel előzte meg a korábban előrébb járó hasonló típusú (de nem ugyanolyan) Batit.

 

 

Picabo

 

A leggyorsabb egytestű hajó az ötödik helyen érkező Sirocco volt Czittel Lajos kormányzásával. A befutó szakaszon szép vitorlázással előzték az egymással nagy harcban lévő három Assót, illetve a szintén nagy versenyt vívó Hetvenes cirkálókat, az Annát és a Capellát.

 

 

Sirocco

 

 

Hajók útvonalai, Versenyarchívum   >>>

 

Eredémy, abszolút befutó   >>>

 

 

 

mvsz - snewisport