Kikötőlánc |
Vitorlázás, szörfözés | ||
Lange Péter a rendezvényen kihangsúlyozta, hogy nem üzleti céllal jött létre a Kikötőlánc, az első év minimális költségeit a saját kikötője bevállalja. A tagok meglepően egységesen álltak az ügy mellé. A sikeres, teltházas kikötőktől a kapacitás kihasználatlansággal küzdő kikötőkig mindenkinek tetszett a gondolat. A működési rendet is közel egy órás tárgyalás után elfogadták. Talán nem is volt ilyen összefogásra példa eddig. A szokásos egyéni érdekek fitogtatása, parázs vita helyett mindenki a konstruktív megoldásokat kereste, maximálisan figyelembe véve a többiek érdekeit. Jó volt ezt látni, hallani! Ezzel 2013 év végén létrejött a tó második kikötőhálózata.
A Kikötőlánc alapítói: BL Bavaria Yachtclub Balatonlelle, Balatonfői Yachtclub Balatonkenese , Club Aliga Balatonaliga, Kenese Marina Port Balatonkenese, Keszthely Phoenix Marina Keszthely, Marina Fűzfő Balatonfűzfő. A Révfülöpi Vitorláskikötőt Rick Csaba képviselte, aki kis időt kért a kikötő tulajdonosával való egyeztetésre, de személy szerint támogatja a láncot. Csatlakozási szándékát jelezte még a Hajógyári Kikötő Balatonfüred, TVSK Kikötő Alsóörs, TVSK Kikötő Ábrahámhegy és a TVSK Kikötő Balatonalmádi is. Jelenleg folynak a tárgyalások több balatonfüredi magánkikötővel, hiszen a keleti medencében ez a legnépszerűbb desztináció.
A Kikötőlánc elsődleges célja a bérlőinek egy, a túrázást elősegítő szolgáltatás nyújtása. A kikötők bérlői egymás kikötőit (túrázásra) ingyenesen használhatják meghatározott feltételek szerint. A legfontosabb az ingyenesség és ez nem csak a kikötésekre igaz. A bérlők számára a Kikötőlánc léte, működése nem jár plusz költséggel. A részletes működési feltételeket kódexben rögzítik a tagkikötők.
A Kikötőlánc már 2014 szezonkezdetén működni fog, tavaszra véglegesedik a kikötők listája. Ez sok hajós számára nyit új túrázási, kirándulási lehetőséget, hiszen az eddigi vendégkikötői díjakat már nem kell kifizetniük, amennyiben a lánc kikötőit használják. A vitorlázókon kívül népszerű lehet az elektromos hajósok körében is, hiszen az ő esetükben pont a hatótávolság a volt legszűkebb keresztmetszet eddig. Lehet az ő esetükben is felmerül előbb utóbb a tókerülés ötlete? Remélhetőleg igen, és tovább fejlődhet a balatoni hajózási kultúra.
A Kikötőlánc tagikitőiben lévő bérlők tehát ne felejtsék el tavasszal kérini a matricát és kis füzetet!
Tavaszig még sok Kikötőlánc újdonsággal jelentkezünk, érdemes lesz követni minket!
snewisport |