Banner
Banner
Banner








Tengeri bajnok lett a Klaszik Team PDF Nyomtat Email
Írta: Balazs   
2016, OCTOBER 17, MONDAY 15:26

Hét futamnyi szoros küzdelem végén, 120 tmf vitorlázást követően szerezte meg a bajnoki címet Lacsny Gergely Klaszik csapatával a XII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokságon.

 

 

Az elmúlt héten rendezték meg az Adrián a XII. MTNB-t. Idén is, mint az elmúlt években az utolsó futamon dőlt el a dobogós sorrend. 9 csapat nevezett, ők egységesen Elan 350-es vitorlással állhattak rajthoz. A vasárnapi szabadedzést követően hétfőn délelőtt rajtolt az első futam.

 

 

Lacsny Gergely, Beck Gergő, Király Zsolt

1-2. futam

 

Reggel 10 órakor még csak 10-12 csomós északkeleti (bóra), ám lassan, de biztosan frissülő szélben rajtoltak a hajók a Pasman-csatorna kijáratánál. Egy másfél mérföldes cirkálás és a kis Babuljas-sziget kerülése után hét mérföldnyit hátszeleztek a csapatok délkelet felé. A gennakerekkel szerelt hajókkal a taktikus, sokhalzolás menetben  a szakasz kétharmadáig magabiztos előnnyel vezetett a Jedi Business Czégai Péter kormányzásával, ám ekkor elhasadt a gennakerük, és a kerülendő Blitvica-szigetig megelőzte őket Lacsny Gergely csapata a Klaszik.

 

 

RET Sailing Team

 

Innen még egy ötmérföldes cirkálás következett a célig, ám a Klaszikban jól taktikázott Király Zsolt, és szoros versenyben megőrizték vezető helyüket. A két hajó egymással fedésben futott be a célba, és a mezőny többi része sem maradt le messzire az éllovasoktól. A harmadik helyen célba érő Soponyai Géza vezette Nautic 370 Team nagyot alakított, miután korai rajtosok voltak és csaknem másfél percig gondolkodtak a visszaforduláson, hibájukat korrigálandó. Vagyis vastagon az utolsó helyről kapaszkodtak fel a dobogóra a két és félórás futamon.

 

 

TVSK Alsóőrs

 

Ezután kényszerű várakozás következett, amíg a rendezőség motorosával Vladimir Wagner meghozta a csere-gennakert. Ez alatt legalább a Sailing Mánián is akadt idő bőven az árbócmászásra az üresen a csúcsra került gennaker-felhúzóért.

 

 

Nau370 Team

 

Délután kettőkor kezdődhetett a második futam. Addigra a szél 20 csomó fölé erősödött, és lassan észak felé fordult. A verseny ismét egy rövid cirkálószakasszal kezdődött. Most nem volt korai rajtos, viszont Czégaiék érintették a bóját ezért forgással korrigálniuk kellett hibájukat. Vagyis ezúttal hátrányból kezdtek. Amilyen jól alakultak a dolgaik Soponyaiéknak hátrányból az első futamon, olyan rosszul sült el nekik a második. Bár a Komiza-szigetet még a második helyen kerülték, azután navigációs taktikai hibát vétettek, visszaestek és később fel is adták a versenyt. A szél észak felé fordult és a sebessége hosszabb időszakokra is már 25 csomó fölé emelkedett. Ráadásul mindez zuhogó esővel társult úgy, hogy a hőmérséklet is erősen csökkent. A parti magas hegyeken hó esett. Az elforduló szél miatt a Pasman-sziget déli oldalán a várt gennakeres menet helyett éles jobbcsapáson vitorláztak a hajók. A sok sottolással járó szakasz fizikailag és lelkileg is kimerítő lehetett az akkor már barátságtalan körülmények miatt. Balabra Mali kerülése után kerülhettek elő a gennakerek, majd Lavdara Malát elhagyva jött az utolsó bő kétmérföldes cirkálás a célvonalig Sit és Balabra Mali között. A Klaszik újra győzött, ezúttal már magabiztos előnnyel. Rossz rajtjuk után Czégaiék felzárkózási esélyeit jelentősen csökkentette a szélirány változása, a hosszú, éles jobbcsapásos, aránylag kevés taktikai lehetőséget nyújtó, a mezőnyt inkább széthúzó, mint tömörítő menet. Mégis fokozatosan előre jöttek a harmadik helyre, de Lacsny Gergelyéket és Czap Zoltánékat (Kör-ker – Hans Eibinger) már nem foghatták meg. A második futam csaknem húsz mérföldes távját még az utolsó helyen befutó csapat is kevesebb, mint három óra alatt teljesítette.

 

 

Kör-Ker - Hans Eibinger

 

3-4. futam

 

Kedden reggel Saliból kihajózva még gyenge szélben rajtolt a mezőny, de szerencsére az folyamatosan frissült, és két és fél óra alatt célba értek a hajók a tizenöt mérföldes, hosszú cirkálást és bőszeles, gennakeres meneteket is tartalmazó pályán. A verseny most is szoros volt az utolsó pillanatig, bár a Klaszik csapata ezúttal is ellépett a többiektől a végére. Lacsny Gergely Király Zsolttal megerősített csapata ezzel zsinórban a harmadik futamát nyerte és nagyon magabiztosnak tűnt. A bajnoki mezőny ezután áthajózott a Katina-átjárón a Dugi Otok és a Kornat-sziget között. Mivel a szél friss maradt, lehetőség nyílt a negyedik futam megrendezésére is. Bár a külső Kornáti-szigetek közötti versenyzéshez az iránya nem volt ideális, és cirkálásra alig került sor, mégis a futamot különlegessé tette a szigetek között kacskaringózó pálya, amelyen a sok vitorlakezelés megdolgoztatta a legénységeket, miközben a különféle formájú sziklás szigetek közti útvonal-választás során a csapatok bőven találkozhattak a Balatonon nem gyakorolható különleges navigációs és taktikai feladatokkal. Ezen a pályán nagy fölénnyel győzött a Czégai Péter vezette Jedi Business, és mivel az addig verhetetlen Klaszik csak 6. helyen ért célba, a szinte eldőltnek tűnő bajnokság ismét nyílttá kezdett válni.

 

 

Eurofamily Plusmarket

 

5. futam

 

A harmadik napra, szerdára végre megérkeztek az igazi adriai színek! Az éjszaka olykor meglehetősen friss bóra kitakarította, kiszárította a levegőt, és végre kék égre és napsütésre ébredhettünk Piskerán. Az ötödik, immár a kiesőfutam számításának lehetőségét is megadó menet a Kornati-sziget végétől 10-12 csomós északnyugati széllel indult. A közel húszmérföldes távon kezdetben a Soponyai Géza vezette Nautik 370 Team dominált, de aztán a fél távon túl Czégaiék vették át a vezetést. A Klaszik ismét gyengén kezdett, és a mezőny hátsó harmadából kezdte meg a felzárkózást. A Jedi Business a második futamgyőzelmét aratta a bő négyórás futamon. Mivel Lacsny Gergelyék a második helyig jöttek előre, így az összetett versenyben maradtak az élen. Viszont a versengés a bajnoki címért újra nyílttá vált, miközben a helyezésekért folyó küzdelemben is nagyok voltak a keresztbeverések. A 4-6. helyen például három hajó pontazonossággal állt, akiket egy pont hátránnyal követett a hetedik. A bajnoksági mezőny a Murter-szigetre, a Hramina Marina kikötőbe érkezett, ahol egy közös baráti vacsorára is sor került. Itt kerültek levetítésre a verseny készített fotók és egy rövidfilm az öt futamról, valamint a SNEWISPORT LIVE trackingnek köszönhetően visszanézhették és elemezhették a versenyzők az egyik legizgalmasabb futam útvonalát (Piskera-Murter).

 

 

Sailing Mania

6. futam

 

A bajnokság hatodik futamán közel 5 óra versenyzés és bő huszonöt mérföld megtétele után 4 hajó 40 másodpercen belül futott be. A rajttól a Kukuljar szigetig majdnem együtt haladtak a csapatok, a Jedi Business vette elsőként az első pályajelet. Ezt követően a Sailing Mania és az Eurofamily Plusmarket kivételével az élmezőny Murter sziget mellé hajózott, ők ketten a külső oldalt húzták. Ebből Andorkáék jötte ki a legjobban, a Sipnata sziget előtt átvették a vezetést miközben Czégaiék negyedik helyig estek vissza. Kozina-hoz érve második helyen volt a Kör-Ker – Hans Eibinger nyakukon a Nau370-el. Visovac felé ismét újraosztás történt. A Jedi Business állt a Sailing Mania elé, majd Czappék érkeztek a Klaszik előtt. Sopiék ötödikként kezdhettek hajrázni az Eurofamily Plusmarket előtt. Hegyi Marciék jelentős hátránnyal értek a 4-es jelhez, mögöttük több mint 1000 méterre Újvári Gábor és Soproni Gyula közeledett. A cél előtt egy mérfölddel nagy csata alakult ki, melynek végére a célvonalon elsőként a Sailing Mania vitorlázott át Andorka Rudolf vezetésével. Másfél méterrel mögötte a Jedi Bussiness Czégai Péter kormányzásával, majd további két hajóhossznyira Czap Zoltán (Kör-ker – Hans Eibinger) illetve az Összetett verseny éllovasa a Klaszik ezúttal Király Zsolttal a kormánynál. A negyedik helyezett hátránya a győzteshez képest 40 másodperc volt. Andorka futamgyőzelmével pontazonosság alakult ki az első helyen, amelyet a három megnyert futammal ekkor a Klaszik vezetett. Az összetett lista harmadik helyén Soponyai Géza vezette Nautik 370 Team állt.

 

 

Alcufer

7. futam

 

Az előrejelzések péntekre erős jugót ígértek, amely az Adria nyílt vizein elérheti a 40 csomót, és a szigetek között is 30 csomó felett fúj. Az egyetlen bíztató jelként ez az előrejelzés az elmúlt pár napban néhány órányival későbbre tolódott. Így amikor reggel még csak gyenge délkeleti szélre ébredtünk, jó esély mutatkozott arra, hogy a viharos jugó csak fokozatosan érkezik, és addig még belefér egy jó döntő futam teljesítése. Úgy is lett! 10 órakor a mezőny 15 csomós szélben rajtolt a Biogradi csatorna végétől, és egy kilencmérföldes pályát teljesített az Artica Vela - Gustac - Kozina - rajt/célvonal távon. A mezőny az Elan 350 One Design hajókkal a már szokott módon együtt maradt és a pályán változatos, kiélezett küzdelem zajlott.

 

 

Jedi Business

 

A fokozatosan 17-19 csomósra frissülő szélben a Czégai Péter vezette Jedi Business még kis előnnyel az élen kerülte az első pályajel-szigetet a Klaszik Király Zsolttal megerősített csapata előtt, ám utóbbiak a következő hátszeles szakaszon átvették a vezetést. Sőt! Még a NAU370 Team, vagyis a bronzérmes helyet védő Soponyai Gézáék is közéjük férkőztek. Lacsny Gergely csapata a Klaszikon ezután már megtartotta előnyét és megszerezte a magyar bajnoki címet. Czégai Petiék ugyan becsúsztak a célban Soponyaiék elé, ám ez már nem osztott, nem szorzott, a bajnok a Klaszik csapata lett az utolsó futamon elért egy pont különbséggel. Vagyis, ahogy öt éve mindig, ezúttal is az utolsó futam döntött!

 

Az új bajnokcsapat: Lacsny Gergely skipper, Székely Batrix, Király Zsolt, Őri Sándor, Beck Gergő és Markóczy László.

 

 

Klaszik

 

A bajnokság hét futamán a csapatok több mint 120 tengeri mérföldet tettek meg a Biograd, Sali, Piskera, Hramina, Biograd kikötőkből kiindulva a szél irányának és erejének figyelembe vételével kijelölt pályákon. Mindvégig sportszerű küzdelmet vívtak, nagyszerű hangulatban. Óvás nem volt, öröm volt nézni, ahogy a futamok után őszintén gratuláltak egymásnak az ellenfelek.

 

 

XII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság 1. hely

Klaszik Team

Őri Sándor, Székely Beatrix, Lacsny Gergely, Markóczy László, Beck Gergő, Király Zsolt





XII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság 2. hely

Jedi Business - Czégai Péter

 



XII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság 3. hely

Nau370 Team - Soponyai Géza

 

A XII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság végeredménye   >>>


 

SNEWISPORT LIVE tracking, XII. MTNB futamok visszajátszása   >>>

XII. MTNB galéria   >>>

XII. MTNB weboldala   >>>

 

 

 

fotó: snewisport

 

snewisport - Ruják István

LAST_UPDATED2
 
 
2024. 12. 03.
Ma Ferenc napja van.

snewisport kereső

Vitorlázás

Utazási információk

on-line versenyközvetítés - LIVE tracking, & hírportál, e-mail: info snewisport hu I...I BHKE Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2007-2020. SNEWISPORT