Banner
Banner
Banner








Az utolsó három futam PDF Nyomtat Email
Írta: Balazs   
2013, OCTOBER 18, FRIDAY 23:18

2013.10.18.

Szerda reggel erős esőre ébredt a mezőny Vodiceben. A helyenként trópusi záporokat megszégyenítő erővel érkező égi áldás délig tartott, utána a felhőzet viszonylag gyorsan eloszlott, köszönhetően az eső helyébe megérkező bórának, vagyis az Adria legjobban tisztelt északkeli szelének. Délután 2 órakor a bóra még változó erősséggel, de időnként és helyenként 30-40 csomós sebséggel is fúj, így a verseny rendezősége úgy döntött, hogy szerdán nem rendez futamot, sőt a hajók el sem hagyják Vodice kikötőjét.

 

A Sibeniki rádiós meteorológia a nyílt vízre 50-55 csomós szelet jelzett estéig. Délutántól kisütött a nap, de a szél továbbra is erős maradt, gerendák vonultak át a kikötő fölött.

 

 

4. futam

Mivel szerdán nem volt futam, így a teljes mezőny Vodiceben töltötte az éjszakát. Az erősszeles délutáni városnézést követően több csapat a helyi vendéglátó helyeket kereste fel este, ahol igen jó hangulatban vacsoráztak meg. Másnap, csütörtökön időben, reggel 10 órakor rajtolt el a mezőny, friss 15-20 csomós szélben. A Vodice - Zirje - Murter - Kakan szigetek közötti pálya 18 tengeri mérföld hosszúságú volt. A futamok végig az összetettben élen állók csatája jellemezte, melyből végül az előző futamot is megnyert DAK Sailing Team került ki győztesen. Ezzel a címvédő feledtetve az első napi gyengébb szereplését ismét a bajnoki cím egyik várományosává lépett előre.

 

A negyedik futam befutási sorrendje:

1. DAK ST - Pallay Tibor

2. Kör-ker - Interteher - Czap Zoltán

3. Lillafüred ST - Gál András Levente

4. Q Pharma - Beliczay Márton

5. Infiniti - Soponyai Géza

6. LP Média - Gál István

7. Kéri Pharma - Tuss Miklós

8. Szélvész ST - Soós István

9. Pureco ST - Fejér Miklós

10. Penquin ST - Szántó Mihály

 

 

5. futam

A viszonylag gyorsan teljesített negyedik futam után a rendezők úgy döntöttek, hogy még aznap megrendezik az ötödik futamot is. 14:05-kor rajtolt el a mezőny a Kakan- és a Kaprije-szigetek közötti területen. A befutó Biogradtól délre, a Pasman-csatorna bejáratánál lett kitűzve. A hosszú kreuz szakaszt félúton megszakította egy 4 mérföldes hátszeles táv.

 

A Pallay Tibor vezette DAK Sailing Team nyerte az 5. futamot is, egyben a 4. versenynap mindkét futamát, ezzel összetettben is átvette a vezetést 7 ponttal a szintén 7 pontos Kör-Ker - Interteher csapat előtt. A két 7 pontos csapat között a több futamgyőzelem dönt a tavalyi bajnok javára. Az 5. futamban légvonalban 20 tengeri mérföldes pályát kellett teljesíteniük a versenyzőknek. A ténylegesen levitorlázott távolság viszont közel 30 tmf volt, mivel a pálya nagy részén szembeszél fújt. Az első helyért folyó kiélezett küzdelem már a rajtra rányomta bélyegét, három hajó is idő előtt halad át a rajtvonalon. Mindhárom hajó tisztában volt hibájával, s vissza is tértek a rajtvonal mögé, hogy aztán megkésve a többiek után eredjenek. Az üldözés a DAK csapatának sikerült a legjobban, hiszen elsőként röppentették fel spinnakerüket a bőszeles szakasz kezdetén. Előnyüket megtartották a szakasz végéig, miközben óriás küzdelem folyt mögöttük a Q Pharma, a Kör-Ker - Interteher és a Kéri Pharma csapatai között. A Lillafüred némi meglepetésre kissé leszakadt az élbolytól. Négy mérföld spinnakerezés után ismét szembe fordult a mezőny a széllel. Hosszú kreuzolás kezdődött, melyben meglepetés érlelődött: Beliczay csapata a Murter-sziget mentén rövid takkokkal az élre verekedte magát, s vezető pozícióját közel 10 mérföldön keresztül megtartotta. Szintén nagyon jó sebességgel haladt az Infiniti, amely kilencedik helyről jött fel, s hagyta el fokozatosan a mezőny nagy részét. A befutó közeledtével a Q Pharma csapata fáradni látszott, s kisebb hibáikat az ellenfeleik könyörtelenül kihasználták. Így a DAK visszavette a vezetést, majd a Kör-Ker - Interteher és a megtáltosodott Infiniti is lehagyta őket. Utóbbi az utolsó mérföldön még a második helyre is felkapaszkodott, s ezzel eddigi legjobb futameredményét érte el.

Szintén szépen versenyzett ezen a napon az LP Média frissen összeállt csapata, aki mindkét futamban a hatodik helyen végzett. A 10 Bavaria 42 Match és a rendező hajó este, már sötétben érkezett vissza a biogradi Marinába.

 

Az ötödik futam befutási sorrendje:

1. DAK ST- Pallay Tibor

2. Infiniti - Soponyai Géza

3. Kör-ker - Interteher - Czap Zoltán

4. Q Pharma - Beliczai Márton

5. Lillafüred ST - Gál András Levente

6. LP Média - Gál István

7. Kéri Pharma - Tuss Miklós

8. Szélvész ST - Soós István

9. Pureco ST - Fejér Miklós

DNF Penquin ST - Szántó Mihály

 

 

6. futam

A bajnokság utolsó napja pár órás kényszerpihenővel kezdődött, nem volt ugyanis megfelelő szél a kiírt futamok lebonyolításához. Szerencsére a szelek ura kora délutánra megkönyörült a rendezőkön, így 14:15-kor elrajtolhatott a hatodik, egyben utolsó futam. A kikötőből kihajózást követően jelentette a Penguin Sailing Team, hogy nem állnak rajthoz, mert a boom verete eltört, így nekik itt véget ért a bajnokság. Nagy volt a feszültség a rajt előtt, három csapat szállt harcba a bajnoki címért az utolsó futamban. A kis szélben Gál András Levente csapata, a Lillafüred ST korai rajtos lett, s dacára az azonnal felröppenő "egyéni visszahívás" lobogónak hibájukat nem ismerték fel, s a rajtvonalra való visszatérés nélkül végigvitorlázták a futamot, amelyet végig a mezőny előtt haladva elsőnek teljesítettek, de a zsüri a korai rajt miatt kizárta őket a futamból. Ezt követően a DAK és a Kör-Ker Interteher maradt az esélyes.

A versenyben maradottak éles versenyt vívtak egymással és a futam közben közel 90°-ot elforduló, majd lassan leálló széllel. Fantasztikusan jól vitorlázott frissen verbuvált csapatával Tuss Miklós, aki elsőként ért fel az első pályajelhez, majd előnyét sikeres leetaktikájával megőrizte a második pályajelig is. Külön csatát vívott egymással az összetett versenyben élen álló két hajó, a DAK ST és a Kör-Ker - Interteher. Pallay Tibor haladt előrébb, szorosan  nyomában Czap Zoli, aki minden igyekezete ellenére sem tudta 2-3 hajóhossznál jobban megközelíteni vetélytársát. A Sveti Katarina-sziget előtt Czap taktikát változtatott, spinnakerét felhúzva leejtett, s megpróbálta elérni és kihasználni azt a szélsávot, melyben Tuss haladt rendületlenül a második pályajel felé. Pallay maradt a Sveti Katarina-sziget felett, s ez helyes döntésnek bizonyult, mert a pályajelhez közel 100 méteres előnnyel érkezett Czaphoz képest. Így Tuss mögött másodikként vette a jelet, sőt Tussék lassú spinnakerfelhúzását kihasználva, azonnal az élre is tört. A szél oldalról fújt, így a két spinnakeres hajó a célvonal irányához képest fokozatosan magasságot vesztett. Czap ezt látva a pályajel megkerülése után nem húzott spinnakert, hanem az előtte haladókhoz képest élesebben haladva igyekezett magasságot nyerni. Ez sikerült is, így párszáz méterrel később sokkal kedvezőbb pozícióban húzhatta fel bőszeles vitorláját. Sebessége azonnal megnőtt, s egyre jobban megközelítette az élen haladókat. Pallay észlelte a veszélyt, s megpróbált spinnakerével egyre élesebben haladva Czap vonaláig felérni, de ez sebességének csökkenéséhez vezetett. A kiélezett küzdelemben a két hajó egymás közvetlen közelébe került, s sebességfölényének köszönhetően Czap utolérte majd elhagyta Pallayt. Eközben viszont a két hajó egymáshoz ért, s mivel Pallay volt a szél alatt, útjogos hajó, így azonnal óvást jelentett be. Tuss Miklós eközben senkitől sem zavartatva újra visszavette a vezetést, hogy aztán már ki se engedje azt a kezéből. Ezzel a mezőny doyenje futamgyőzelmet - s az esti díjkiosztón hosszan tartó vastapsot - aratott. Tuss mögött Czap érkezett másodikként a célba, miután közvetlenül a célvonal előtt 720°-os fordulóval igyekezett Pallayval szemben elkövetett hibáját jóvátenni. A harmadikként beérkezett DAK hajó azonban fenntartotta óvását, melynek a zsűri a futam befejezése után helyt is adott. Így a Kör-Ker - Interteher csapatát a futamból kizárták, ami egyben Pallayék címvédését is jelentette.

 

A hatodik futam befutási sorrendje:

1. Kéri Pharma - Tuss Miklós
2. DAK Sailing Team - Pallay Tibor
3. Q Pharma - Márton Beliczay
4. Szélvész Sailing Team - Soós István
5. Pureco - Fejér Miklós
6. Infinity - Géza Soponyai
7. LP Média - Gál István
OCS Lillafüred Sailing Team - Gál András Levente
DSQ Kör-Ker Interteher - Czap Zoltán
DNS Penguin Sailing Team - Szántó Mihály

 

 

 

Versenyarchívum   >>>

 

Online hírek, képek   >>>

 

Galéria  >>>

 

A futamok közvetítésében kommunikációs partnerünk a

 

Korábbi cikkek:

IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság   >>>

Három futamon túl   >>>

Bavaria 42 Match ismertető   >>>

 

A tavalyi, VIII. MTNB versenyútvonalainak visszajátszása   >>>

 

tnmb - snewisport

LAST_UPDATED2
 
 
2024. 03. 29.
Ma Auguszta napja van.

snewisport kereső

Vitorlázás

Utazási információk

on-line versenyközvetítés - LIVE tracking, & hírportál, e-mail: info snewisport hu I...I BHKE Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2007-2020. SNEWISPORT