Banner
Banner
Banner








IX Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság PDF Nyomtat Email
2013.10.09.
SAIL-ING Kft. és a VAL Sibenik Yacht Club közös szervezésében 2013. október 12. és 19. között kerül megrendezésre a IX. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság az Adrián. Idén Bavaria 42 Match vitorlásokkal küzdhetnek a csapatok a bajnoki címért. 11 egység nevezett a versenyre, mely Biográdból rajtol és ide tér vissza. A futamok során a mezőny Biograd, Murter és Vodice kikötőiben éjszakázik. Pallay Tibor címvédőként áll rajthoz, csapata a DAK Sailing Team. A versenyt idén is közvetíteni fogjuk, a közvetítés az "Élő közvetítés" menüpontból érhető el, a futamok végeztével visszanézhetőek lesznek az útvonalak a "Versenyarchívum" menüponton keresztül. A helyszínről naponta többször jelentkezünk képekkel, blogolásokkal a facebook.com/snewisport és a twitter.com/snewisport közösségi oldalainkon.

 


Linkek:


Bavaria 42 Match ismertető   >>>

Kormányosok, csapatok bemutatása   >>>

A tavalyi, VIII. MTNB versenyútvonalainak visszajátszása   >>>

 

 

Versenykiírás:

 

 

 


IX. Tengeri Nagyhajós Magyar Bajnokság 2013

2013. október 12-19. Biograd

 

Tengeri vitorlás verseny versenykiírása

1.1. Verseny kiírója: Magyar Vitorlás Szövetség

 

1.2. Szervező: SAIL-ING Kft. és VAL Sibenik Yacht Club

 

1.3. A verseny helye és ideje: Biograd,  2013. 10. 12-19.

 

1.4. Indulási kikötő: Biograd, Marina Kornati

 

2. Versenyszabályok:

- a Vitorlázás Versenyszabályai 2013-2016 (ISAF)
- az Offshore RC ( ORC) szabályai
- az ISAF Offshore Special Regulations ORC 4. kategória (partmenti vizek) előírásai

 

3. A verseny résztvevői

A magyar bajnokságon egyes csapatokban kizárólag a Magyar Vitorlás Szövetség által kiadott 2013-es versenyengedéllyel rendelkezők szerepelhetnek. Amennyiben egy csapatban külföldi versenyző is van, az illető csapat a versenyben részt vehet, azt megnyerheti, de Magyar Bajnokként nem értékelhető. Valamennyi hajó vezetőjének rendelkeznie kell tengeri kishajó vezetői jogosítvánnyal, és valamennyi hajón lennie kell egy olyan személynek, aki rádiós képesítéssel rendelkezik.
Az előzetes legénységi listákat a hajóátvételt megelőzően legkésőbb egy héttel le kell adni, de az egyes csapatok összetételüket egészen a helyszíni regisztrációig megváltoztathatják. A hajóvezető felelőssége, hogy az előzetesen leadott névsor megváltozása esetén a chartercég felé a változást jelezze, s a hajó a tényleges legénységi listával fusson ki.

 

4.1. Nevezhető osztály: Bavaria 42 Match one design (6+2 fő)

(teljes latnis nagyvitorla, karbonszálas génua, spinnaker)
A versenyre a hajókat a SAIL-ING Kft. biztosítja.
Bérelhető hajók száma: 14

 

5.1. Nevezés helye és ideje:

Nevezni a hajóbérleti szerződés megkötésével és 2013. augusztus 12. előtt a hajóbérleti díj 20%-ának, 2013. augusztus 12. után a teljes hajóbérleti díjnak megfizetésével lehet az alábbi helyeken:

SAIL-ING Kft. 2040 Budaörs, Mátra utca 18/a.
[email protected]
Molnár Csaba    30-941-2087
Gál Gabriella      30-397-2919

2013. július 24.              Balatonfüred, Kék Szalag versenyiroda
2013. szeptember 13.  Balatonfüred, Félsziget-kerülő versenyiroda

További információk:    Ruják István 30-977-9066


5.2. Nevezési díj:      3300 EUR hajóbérleti díj + 120 EUR/fő a legénységi lista alapján.


Árkedvezmény:   - 330 EUR 2013. július 26-ig történő nevezés esetén
- 165 EUR 2013. augusztus 31-ig történő nevezés esetén

 

5.2.1. Fizetési ütemezése és módja:


• nevezéskor a hajóbérleti díj 20%-a
• a hajóbérleti díj fenn maradó része (80%) 2013. 08. 31-ig
• a fejenkénti 120 EUR nevezési díj 2013.09. 30-ig esedékes
A fizetés euróban vagy forintban történik, a fizetés napi Volksbank deviza eladási árfolyamának figyelembe vételével.


5.2.2.A nevezési díj az alábbiakat tartalmazza:

• hajó bérleti díj, karbonszálas génua, spinnaker, végtakarítás
• tranzitlog
• versenyszervezés és lebonyolítás, díjazás, 3 vacsora,
• kikötői díjak vasárnaptól péntekig, versenypólók.

A versenyen résztvevő valamennyi egység a nevező egységek létszámának függvényében 200-300 EUR-val támogatja a magyar vitorlázó utánpótlás nevelést. Ez a támogatás a fenti nevezési díjban benne foglaltatik.


6.1. Versenypálya:

Az egyes versenypályákat szervezők később határozzák meg, de valamennyi futam a Biograd – Murter – Vodice vonal környéki szigetvilágban kerül megrendezésre. A versenypályák a részletes versenyutasításban lesznek meghatározva, de azokat a versenyrendezőség az időjárás vagy egyéb külső tényezők ismeretében a helyszínen módosíthatja.
A verseny 3 hosszabb (20 - 25 tmf körüli) és 4 rövidebb (8 - 10 tmf) körüli túrafutamból áll. Utóbbiak az időjárás függvényében pályafutamokkal helyettesíthetők.


6.2. Tervezett program

október 12. (szombat)

16 órától hajóátvétel Biogradban
16-20 óra regisztráció a biogradi versenyirodában

 

október 13. (vasárnap)

napközben szabad vitorlázás, edzés

14-18,30 regisztráció a biogradi versenyirodában
19 órától  a verseny megnyitója, közös vacsora

 

október 14. (hétfő)

10 óra 1. futam majd a 2. futam ráindítással

 

október 15. (kedd)

10 óra 3. futam rajtja

este baráti vacsora

 

október 16. (szerda)

10 óra 4. futam rajtja

 

október 17. (csütörtök)

10 óra 5. futam rajtja

 

október 18. (péntek)

10 óra 6. futam majd 7. futam ráindítással
20 órától eredményhirdetés, gálavacsora

 

október 19. (szombat)

9 óráig hajóleadás

 

A versenyvezetőség a hajók és a versenyzők épségét veszélyeztető viharos időjárás vagy szélcsend esetén jogosult a rajt halasztására. Amennyiben az első napon csak egy futam rendezhető meg és/vagy az időjárás előrejelzés a verseny 4-5. napjára kedvezőtlen időjárást jósol, a versenyrendezőség jogosult a 2. és 3. napon is 2-2 futam megrendezésére.

 

A mezőny hétfőn elhagyja Biogradot és csak csütörtök este tér oda vissza.

 

7. Büntetésvállalás:

A Versenyszabályok 44. pontjában leírt büntetésvállalások érvényesek. A végrehajtott büntetésről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.

 

8. Nyilatkozattétel:

A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti.


9. Óvás:

Az óvást legkésőbb a versenyrendezőségi célhajó partra érkezése után 90 percen belül, írásban kell beadni az adott kikötőben működő versenyirodán. Az óvási szándékról értesíteni kell az óvott felet a Versenyszabályok szerint, továbbá a célba futásnál be kell jelenteni a versenyvezetőségi célhajónál és meg kell győződni, hogy a bejelentést tudomásul vették.
Az óvástárgyalás időpontját, az óvó, az óvott és a tanúként idézett hajók rajtszámát a hirdetőtáblán közlik. A tárgyaláson való megjelenés minden érintett fél saját felelőssége. A tanú(k) megjelenéséről a feleknek kell gondoskodni.

 

9.1. Óvási díj: Nincs



10. Értékelés:

A verseny hét futamból áll, amelyből egy futam kieső. Amennyiben ötnél kevesebb futam teljesíthető, kieső futam nincs. A verseny díjai egy futam esetén is átadásra kerülnek, de a verseny Magyar Bajnokságként csak 4 érvényes futam esetén értékelhető. Az összetett eredmény kiszámítása az ISAF versenyszabályai A függelék 4. pontjában foglalt „legkisebb pontrendszer” szerint történik.

 

11. Ellenőrzés:

A versenyrendezőség a verseny teljes időtartama alatt ellenőrizheti
• a hajón tartózkodó személyek számát és kilétét, hogy az megegyezik-e a nevezettekkel
• a versenyzők esetleges dopping és alkoholfogyasztását
• a versenyre vonatkozó hirdetésviselési előírásokat

Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság óvást von maga után. A büntetés mértékét (kizárás, pontozásos büntetés) a versenybíróság az ügyben hozott döntésében közli.

 

12. Díjazás:

A versenyosztályok 1 - 3. helyén végzett egységek kupa és érem díjazásban részesülnek. A magyar tengeri bajnokság verseny győztes hajója elnyeri a Magyar Vitorlás Szövetség Magyar Tengeri Bajnokság bajnoki címét és kupáját, valamint a hajó legénysége aranyérem díjazásban részesül. A magyar bajnokság II. és III. helyezett hajó kupa, a helyezett hajó legénysége ezüst, illetve bronz éremdíjazásban részesül. Az egyes futamok győztesei különdíjat kapnak.
A verseny minden résztvevője hímzett pólót kap emlékül. A versen Magyar Bajnokságként legalább 8 hajó indulása esetén értékelhető.

 

13. Reklámviselés:

A reklámviselésre vonatkozóan nem érvényesek az MVSZ 2013 évi balatoni versenyekre meghozott reklámviselési szabályai. Reklámot minden hajó szabadon viselhet, a reklám elhelyezésre vonatkozóan azonban egyeztetnie kell a hajót átadó chartercéggel. A rendezőség és az MVSZ ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy a későbbiekben valamennyi versenyző egység számára egységesen elrendelje egy adott szponzor reklámanyagának a hajó jól látható helyén való elhelyezését. Ezen központi reklám elhelyezése elsőbbséget élvez a saját reklámok elhelyezésével szemben.

 

14. Visszalépés:

A hajóbérlettől való visszalépés esetén a szervező az addig befizetett összegek visszatartására jogosult, hacsak a visszalépő maga helyett új szerződő partnert nem biztosít. Ez utóbbi esetben a visszalépő az addig befizetett összeget 100,- EUR költség levonásával visszakapja.

 

15. Részvétel és felelősség:

A versenyen való részvétellel kapcsolatban vagy annak folyamán előforduló vagy okozott személyi sérülésekért - beleértve az esetleges elhalálozást is - és vagyoni károsodásokért a versenyt rendező szervezet, testület, annak munkavállalói, tisztségviselői, illetve megbízottjai felelősséggel nem tartoznak, és olyat nem vállalnak. Minden versenyző egyéni felelőssége dönteni a versenyen való indulásról vagy annak folytatásáról (A Vitorlázás Versenyszabályai 4. szabály). A verseny vízi és parti rendezvényein mindenki saját felelősségére vesz részt. A résztvevők versenyengedélyének, sportorvosi igazolásának, illetve a hajók biztosításának (charter cég versenyzést is magába foglaló felelősségbiztosítása alapján) és a biztonsági előírások betartásának rendező általi ellenőrzése a sportszerű versenyzés célját szolgálja, és nem mentesíti a résztvevőket a vonatkozó szabályoknak a résztvevők saját felelősségi körükben történő követése alól. A hajóvezető (felelős személy) teljes körű felelősséggel tartozik az átvett hajóért és a hajón vitorlázó teljes személyzetért. A hajóvezető (felelős személy) egyedüli felelőssége a döntés: kihajózni, vagy nem, mérlegelve a személyzet tudását és felkészültségét. A közös programok csak keretet biztosítanak a résztvevőknek, az ezeken való részvétel, illetve a versenyhez való igazodás egyéni döntés kérdése.

 

Jó szelet!


Versenyrendezőség

 

 

A hajósorsolás eredménye:


hajónév, kormányos, csapat
Auckland

Szántó Mihály

Penguin Sailing Team


Cape Cod

Gál István

LP Média


Cape Horn

Gál András Levente

Lillafüred Sailing Team


Cape Town

Tuss Miklós

Kéri Pharma


Cowes

Horváth Tamás

GeoDesy


Fastnet

Beliczay Márton

Danubia Pharma


Les Sables d'Olonne

Pallay Tibor

DAK Sailing Team


Las Palmas

Fejér Miklós

Pureco


New York

Soponyai Géza

Infiniti


St. Martin

Czap Zoltán

Kör-Ker - Interteher


San Diego

Soós István

Szélvész Sailing Team



Facebook

Ha ott leszel, vagy itthonról nézed, csatlakozz eseményünkhöz a Facebook-on   >>>

 

 

A versenyen szombattól szombatig kommunikációs partnerünk a Vodafone lesz. Segítségükkel kapunk pozíció információkat a hajókról és tudunk folyamatosan blogolni. Több éves együttműködésünk során eddig mindig 100%-os adatkommunikációt tudtak nyújtani minden lefedettséggel rendelkező területen. Így volt ez tavasszal is, amikor az SBC mezőnyének egy része a Kornátok külső részén vitorlázott és ott is stabilan volt kapcsolata a DATA SIM kártyáknak!

 

 

snewisport

 
 
2024. 03. 28.
Ma Gedeon és Johanna napja van.

snewisport kereső

Vitorlázás

Utazási információk

on-line versenyközvetítés - LIVE tracking, & hírportál, e-mail: info snewisport hu I...I BHKE Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2007-2020. SNEWISPORT