Versenykiírás - X. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság Nyomtat
Írta: Balazs   
2014, JANUARY 30, THURSDAY 09:23

2014.01.30.

Elindult a X. MTNB hivatalos weboldala és ezzel egy időben a versenykiírás is elérhetővé vált. Új hajókkal (15 darab 2012-es Salona 38), új helyszínen (Primosten) rendezik a jubileumi bajnokságot októberben az Adrián, amit a SNEWISPORT ismét közvetíteni fog. A versenyt a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) írta ki és a SAIL-ING Kft. valamint a VAL Sibenik Yacht Club a szervezője és lebonyolítója.

 

 

Versenykiírás:

 

1.     Verseny kiírója:                          Magyar Vitorlás Szövetség

 

1.1.   Szervező és lebonyolító:       SAIL-ING Kft. és VAL Sibenik Yacht Club

 

1.2.   A verseny helye és ideje:       Primosten, 2014. 10. 18. - 25.

 

 

2.    Versenyszabályok:                    - a Vitorlázás Versenyszabályai 2013-2016 (ISAF)

- az Offshore RC ( ORC) szabályai

- az ISAF Offshore Special Regulations ORC

4. kategória (partmenti vizek) előírásai

 

3.   A verseny résztvevői:

 

A magyar bajnokságon az egyes csapatokban kizárólag a Magyar Vitorlás Szövetség által kiadott 2014-es versenyengedéllyel rendelkezők szerepelhetnek.

Amennyiben egy csapatban külföldi versenyző is van, az illető csapat a versenyben részt vehet, azt megnyerheti, de Magyar Bajnokként nem értékelhető.

Valamennyi hajó vezetőjének rendelkeznie kell tengeri kishajó vezetői jogosítvánnyal, és valamennyi hajón lennie kell egy olyan személynek, aki rádiós képesítéssel rendelkezik.

Az előzetes legénységi listákat a hajóátvételt megelőzően legkésőbb egy héttel le kell adni, de az egyes csapatok összetételüket egészen a helyszíni regisztrációig megváltoztathatják.

A hajóvezető felelőssége, hogy az előzetesen leadott névsor megváltozása esetén a chartercég felé a változást jelezze, s a hajó a tényleges legénységi listával fusson ki.

 

 

4.  Nevezhető osztály:           Salona 38 one design (6+2 fő)

 

A versenyre a hajókat a SAIL-ING Kft. biztosítja.

Bérelhető hajók száma: 15

 

A kibérelt hajókat a versenyrendezőség sorsolás útján osztja szét a nevező csapatok között.

A sorsolás helyszíne Budapest, várható időpontja október második hete.

 

 

5. Nevezés:

 

Nevezni a hajóbérleti szerződés megkötésével és 2014. szeptember 01. előtt a hajóbérleti díj 50%-ának, 2014. szeptember 1. után a teljes hajóbérleti díjnak megfizetésével lehet az alábbi helyeken:

 

SAIL-ING Kft.      2040 Budaörs, Mátra utca 18/a.

Molnár Csaba             30-941-2087

Gál Gabriella                30-397-2919

e-mail: [email protected]

 

2014. május 14.             Balatonfüred,       Évadnyitó versenyiroda

2014. július 11.               Balatonfüred,       Kékszalag versenyiroda

2014. augusztus 1.       Balatonfüred,       Nagyhajós Bajnokság

2014. szeptember 12.  Balatonfüred,       Félsziget-kerülő versenyiroda

 

5.1.  Nevezési díj:       3600 EUR hajóbérleti díj + 120 EUR/fő a legénységi lista alapján.

 

Árkedvezmény:          - 360 EUR  2014. június 30-ig történő nevezés esetén

- 180 EUR  2014. augusztus 10-ig történő nevezés esetén

 

5.2.1. Fizetési ütemezése és módja:

- nevezéskor a hajóbérleti díj 50%-a

- a hajóbérleti díj fenn maradó része (50%) 2014. 09. 15-ig

- a fejenkénti 120 EUR nevezési díj 2014. 09. 30-ig esedékes

A fizetés euróban vagy forintban történik, utóbbi esetben a Sberbank deviza eladási árfolyamának figyelembe vételével.

 

5.2.2.A nevezési díj az alábbiakat tartalmazza:

- hajó bérleti díj, spinnaker, végtakarítás

- tranzitlog

- versenyszervezés és lebonyolítás, díjazás, 3 svédasztalos vacsora

- kikötői díjak vasárnaptól péntekig

- versenypólók.

 

A versenyen résztvevő valamennyi egység támogatja a magyar vitorlázó utánpótlás nevelést. Ez a támogatás a fenti nevezési díjban benne foglaltatik.

 

 

6.    Versenypálya:

 

Az egyes versenypályákat szervezők később határozzák meg, de valamennyi futam a Primosten Sibenik – Murter – Kornatok környéki szigetvilágban kerül megrendezésre. A versenypályák a részletes versenyutasításban lesznek meghatározva, de azokat a versenyrendezőség az időjárás vagy egyéb külső tényezők ismeretében a helyszínen módosíthatja.

A verseny 3 hosszabb (20 - 25 tmf körüli) és 4 rövidebb (8 - 10 tmf) körüli túrafutamból áll. Utóbbiak az időjárás függvényében pályafutamokkal helyettesíthetők.

 

6.1.    Tervezett program

 

október 18. (szombat)                        16 órától         hajóátvétel Primosten, Marina Kremikben

16-20 óra        regisztráció a kremiki versenyirodában

október 19. (vasárnap)                        napközben   szabad vitorlázás, edzés

14-18,30          regisztráció a kremiki versenyirodában

19 órától         Marina Kremik, a verseny megnyitója, vacsora

október 20. (hétfő)                               10 óra              1. futam majd a 2. futam ráindítással

október 21. (kedd)                                10 óra              3. futam rajtja

este                 baráti vacsora

október 22. (szerda)                             10 óra              4. futam rajtja

október 23. (csütörtök)                       10 óra              5. futam rajtja

október 24. (péntek)                             10 óra              6. futam majd 7. futam ráindítással

20 órától         eredményhirdetés, gálavacsora

október 19. (szombat)                            9 óráig           hajóleadás a felvétel helyén

 

A versenyvezetőség a hajók és a versenyzők épségét veszélyeztető viharos időjárás vagy szélcsend esetén jogosult a rajt halasztására. Amennyiben az első napon csak egy futam rendezhető meg és/vagy az időjárás előrejelzés a verseny 4-5. napjára kedvezőtlen időjárást jósol, a versenyrendezőség jogosult a 2. és 3. napon is 2-2 futam megrendezésére.

 

A mezőny hétfőn elhagyja Primostent és csak csütörtök este tér oda vissza.

 

 

7.    Büntetésvállalás:

 

A Versenyszabályok 44. pontjában leírt büntetésvállalások érvényesek. A végrehajtott büntetésről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni.

 

 

8.    Nyilatkozattétel:

 

A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti.

 

 

9.   Óvás:

 

Az óvást legkésőbb a versenyrendezőségi célhajó partra érkezése után 90 percen belül, írásban kell beadni az adott kikötőben működő verseny-irodán. Az óvási szándékról értesíteni kell az óvott felet a Versenyszabályok szerint, továbbá a célba futásnál be kell jelenteni a versenyvezetőségi célhajónál és meg kell győződni, hogy a bejelentést tudomásul vették.

Az óvástárgyalás időpontját, az óvó, az óvott és a tanúként idézett hajók rajtszámát a hirdetőtáblán közlik. A tárgyaláson való megjelenés minden érintett fél saját felelőssége. A tanú(k) megjelenéséről a feleknek kell gondoskodni.

 

9.1. Óvási díj:   Nincs

 

 

10.   Értékelés:

 

A verseny hét futamból áll, amelyből egy futam kieső. Amennyiben ötnél kevesebb futam teljesíthető, kieső futam nincs. A verseny díjai egy futam esetén is átadásra kerülnek, de a verseny Magyar Bajnokságként csak 4 érvényes futam esetén értékelhető. Az összetett eredmény kiszámítása az ISAF versenyszabályai A függelék 4. pontjában foglalt  „legkisebb pontrendszer” szerint történik.

 

 

11.  Ellenőrzés:

 

A versenyrendezőség a verseny teljes időtartama alatt ellenőrizheti

- a hajón tartózkodó személyek számát és kilétét, hogy az megegyezik-e a nevezettekkel

- a versenyzők esetleges dopping és alkoholfogyasztását

- a versenyre vonatkozó reklámviselési előírásokat

 

Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság óvást von maga után. A büntetés mértékét (kizárás, pontozásos büntetés) a versenybíróság az ügyben hozott döntésében közli.

 

 

12.    Díjazás:

 

A versenyosztályok 1 - 3. helyén végzett egységek kupa és érem díjazásban részesülnek. A magyar tengeri bajnokság verseny győztes hajója elnyeri a Magyar Vitorlás Szövetség Magyar Tengeri Bajnokság bajnoki címét és kupáját, valamint a hajó legénysége aranyérem díjazásban részesül. A magyar bajnokság II. és III.  helyezett hajó kupa, a helyezett hajó legénysége ezüst, illetve bronz éremdíjazásban részesül. Az egyes futamok győztesei különdíjat kapnak.

A verseny minden résztvevője hímzett pólót kap emlékül. A versen Magyar Bajnokságként legalább 8 hajó indulása esetén értékelhető.

 

 

13.    Reklámviselés:

 

A reklámviselésre vonatkozóan nem érvényesek az MVSZ 2014. évi balatoni versenyekre meghozott reklámviselési szabályai. Reklámot minden hajó szabadon viselhet, a reklám elhelyezésre vonatkozóan azonban egyeztetnie kell a hajót átadó chartercéggel. A rendezőség és az MVSZ ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy a későbbiekben valamennyi versenyző egység számára egységesen elrendelje egy adott szponzor reklám-anyagának a hajó jól látható helyén való elhelyezését. Ezen központi reklám elhelyezése elsőbbséget élvez a saját reklámok elhelyezésével szemben.

 

 

14.    Visszalépés:

 

A hajóbérlettől való visszalépés esetén a szervező az addig befizetett összegek visszatartására jogosult, hacsak a visszalépő maga helyett új szerződő partnert nem biztosít. Ez utóbbi esetben a visszalépő az addig befizetett összeget 100,- EUR költség levonásával visszakapja.

 

 

15.    Részvétel és felelősség:

 

A versenyen való részvétellel kapcsolatban vagy annak folyamán előforduló vagy okozott személyi sérülésekért - beleértve az esetleges elhalálozást is - és vagyoni károsodásokért a versenyt rendező szervezet, testület, annak munkavállalói, tisztségviselői, illetve megbízottjai felelősséggel nem tartoznak, és olyat nem vállalnak. Minden versenyző egyéni felelőssége dönteni a versenyen való indulásról vagy annak folytatásáról (A Vitorlázás Versenyszabályai 4. szabály). A verseny vízi és parti rendezvényein mindenki saját felelősségére vesz részt. A résztvevők versenyengedélyének, sportorvosi igazolásának, illetve a hajók biztosításának (charter cég versenyzést is magába foglaló felelősségbiztosítása alapján) és a biztonsági előírások betartásának rendező általi ellenőrzése a sportszerű versenyzés célját szolgálja, és nem mentesíti a résztvevőket a vonatkozó szabályoknak a résztvevők saját felelősségi körükben történő követése alól. A hajóvezető (felelős személy) teljes körű felelősséggel tartozik az átvett hajóért és a hajón vitorlázó teljes személyzetért. A hajóvezető (felelős személy) egyedüli felelőssége a döntés: kihajózni, vagy nem, mérlegelve a személyzet tudását és felkészültségét. A közös programok csak keretet biztosítanak a résztvevőknek, az ezeken való részvétel, illetve a versenyhez való igazodás egyéni döntés kérdése.

 

Jó szelet!

 

Versenyrendezőség

 

 

Linkek:

 

A X. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság hivatalos weboldala   >>>

 

Csatlakozás a Facebook eseményhez (friss hírek, információk a versenyről)    >>>

 

 

 

 

snewisport

LAST_UPDATED2