VII. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság - Westport Kupa |
Írta: Balazs | ||
2011, OCTOBER 16, SUNDAY 22:54 | ||
Kedden délelőtt 15-20 csomós szélben, napsütésben teljesítette a kijelölt pályát a mezőny. Délután pedig a csapatok elrajtoltak az éjjeli navigációs futamra. A napnyugta 10-18 csomós szélben érte a mezőnyt a Drvenik-szigetek felé tett pályarészt követően a Mulo világítótorony körüli vízterületen. Az eredetileg tervezet Vis-sziget kerülés helyett rövidebb pályán a Zirje-szigetet kellett körülvitorlázni, ami jó döntésnek bizonyult. A szél ugyanis az éjszaka folyamán egyre gyengült, sőt Zirje nyugati oldalán teljesen leállt, amiért három hajó fel is adta aversenyt. A mezőny előrébb haladó kétharmada, éjjel három óráig 5-7 csomós szélben sikeresen teljesítette pályát, elérve az időközben a Zirje- és a Kakan-sziget közötti csatorna délkeleti végébe telepített célvonalat. Szerdán, a délelőtti pihenő után egy újabb közel 15 mérföldes futam következett. Ez után már tisztán kirajzolódtak az erőviszonyok. Az első helyért a Kelemen Tamás kormányozta X-41-es, a Magyar Építők Volksbank ST, és a Scholtz Imre vezette Femme Fatale First 47.7-essel vitorlázó XTB Sailing Team csapatai küzdöttek. Mögöttük a dobogó harmadik fokáért az első futamon győző Tuss Miklós és Pallay Tibor csapatai vívtak. Csütörtökre nem érkezett meg a meteorológia által várt erős bóra, így 7-9 csomós könnyű szélben vitorlázott a mezőny a 14 mérföldes, több szigetet kerülő pályán. Ezúttal is a lemaradókat az elsőkre hozó leálló szél borzolta az idegeket. Ezután szerencsére újra feltámadt és északnyugatira fordulva beerősödött 12-16 csomósra. Így sikerült megrendezni az ötödik futamot is. A mindössze tízmérföldes pályán első futamgyőzelmét szerezte az XTB csapat a Femme Fatale-lal. Ezzel a Scholtz Imre vezette csapat az összetett listán pontszámban utolérte Kelemen Tamásékat, ám a több megnyert futam az utóbbiak javára billentette a mérleget. A bronzérmet Tuss Miklós csapata érdemelte ki. A verseny után egy óvás is történt, amit a helyszínen elutasított a versenybíróság, és kihirették a végeredményt. A vitát az okozta, hogy a győztes hajón horvát navigátor versenyzett, amit az ezüstérmesek kifogásoltak meg.
Az ORC-pontszámítás a hírek szerint jól vizsgázott. Persze a tanulságok feldolgozása még eltart egy darabig, de feltehetően érdemes ilyen, más országok számára is bevált módon folytatni a tengeri bajnokság megrendezését, illetve az ORC-vel kapcsolatos információk hasznosak lehetnek a rendszer tervezett balatoni bevezetésének megvalósításához. |
||
LAST_UPDATED2 |