Ness Regatta csillagtúra a futamgyőztes csapat navigátori székéből Nyomtat
Vitorlázás, szörfözés

2014.10.29.

A XII. Ness Regattán az MZH Sailing Team a szerdai csillagtúrán szerezte meg első futamgyőzelmét. Karacs Zoltán állt a kormány mögött, Leleszi István volt a navigátor, aki már tavasszal részt vett egy hasonló tengeri futamon. A beszámolóból megtudhatjuk miért és milyen taktikát választottak, hogy fogadta a négyfős csapat a döntéseket.

 

A MZH Sailing Team futamgyőzelme a bizonyára sokakat meglepett a Ness Regatta mezőnyében. Egy kissé különcnek tűnő, mindössze 4 főből álló csapatról van szó, amely neves vitorlásversenyzőket nem tud soraiban. A csapatban én vagyok legtapasztaltabb hajós, a tudásom nagyobbrészt tengeri túrákon kisebb részben versenyeken szereztem. A csapatvezetőnk, kormányosunk Karacs Zoltán, akit először 2010-ben 3 évi kitartó próbálkozás után sikerült tengerre csábítanom, azóta már a Balatonon is vitorlázik. A spinnaker kezelését első közös versenyünkön mutattam meg a többieknek idén tavasszal, szintén az Adrián. Akkor egész jól belejöttünk, az utolsó futamban a második helyet fogtuk.

 

 

csillagtúra pályarajz:

narancs ''A" a rajt, piros "X" a duplázó, narancs "B" a befutó, sárgák a pontot érő pályajelek

 

A  Ness Regattás futamgyőzelmünk azért különösen figyelemre méltó, mert más hajókon a hét- nyolcfős csapatok - néhol 3 foredeckessel - tőlünk jóval könnyebben hajtották végre a manővereket. Ezért sem tudtunk például örülni az egy tengeri mérföldet el nem érő, tehát sok manővert igénylő up-and-down pályáknak. A pontgyűjtögetős csillagtúra viszont szerintem zseniális ötlet. A régi balatoni vitorlás hagyományokat ülteti át tengeri környezetbe, modern, GPS nyomkövetéssel megtámogatott formában. Kell hozzá némi helyismeret, meteorológiai tapasztalat és elméleti tudás, meg persze egy jó adag szerencse is.

 

 

HZH verseny az idővel: "N" pont, majd limitidőn belül befutni a "B" pontnál

 

Hogy adódott az egészen Primostenig vezető, ambiciózus útvonal a Ness Regattán? Hát úgy kérem, hogy Primosten a kedvenc helyem és most sem tudtam kihagyni. Na, jó, azért volt benne némi tudatosság is … Kockáztattunk, és bejött. A rajt után megvitorláztuk a duplázót, majd több lehetőség áll előttünk, mi egyenesen dél-nyugatra folytattuk az utat. Kétszer húztuk ki azt a bizonyos lapot a 19-re, és utólag is mindkettő jó döntésnek bizonyult. Az első a duplázó pont után egyből a Kakan-Kaprije csatorna áthajózása volt. Itt sikerült gyorsulnunk és ezzel értékes időt nyertünk a folytatáshoz. Nehezítette a dolgunkat ugyanitt, hogy egy halász az orrunk előtt húzta ki a hálóját, közben élénken integetett, hogy merre kerüljük ki. Egy darabig követett minket a KÉSZ ST és a GYSEV Cargo is. Ekkor még nem szólt senki a taktika miatt, de amikor egyértelmű lett, hogy a ”K” jelet is kihagyva Primosten felé tartunk, elég komoly vitába keveredtünk csapaton belül. Bár lett volna elérhető pontgyűjtő hely a közelünkben (K, L, M) nem érintettük azokat és kb 15:50-ig, vagyis a primosteni “N” pályajel eléréséig egy pontunk sem volt. A fordulóval a legtöbb elméletileg begyűjthető pontot már megszereztük, de 17:15-ig még el kellett érni a Sibenik előtti célvonalat, hogy tisztán befuthassunk és hiánytalanul aktiválódjon az eredményünk. Rajtunk kívül még az Alpin Salve vállalta be ez a jelet, de ők már az ”M” irányából jöttek le. Az utolsó szakaszon Sabján Annamariékkal vitorláztunk együtt és (mindketten) beértünk az utolsó pillanatban, ezzel megnyertük a futamot. A Solarisban a többi csapattal együtt ünnepeltük a sikert, majd a kiértékelést követően másnap este megkaptuk a díjat és levetítésre került a hajók útvonala is.

 

 

Az "N" ponttal nyert az MZH és második lett az Alpin Salewa

 

 

Galéria   >>>

Versenyarchívum, hajók útvonalai   >>>

 

szöveg: Leleszi István, MZH Sailing Team navigátor

LIVE tracking map: SNEWISPORT

fotó: SNEWISPORT

 

 

 

snewisport