Részvételi rekord az őszi 4kezes East versenyen Nyomtat
Írta: Balazs   
2018, OCTOBER 18, THURSDAY 07:43

Nevezési rekord, napsütés, kiváló 10-15 csomós keleti – délkeleti szél, Terntasette abszolút győzelem. Tökéletes szezonzáró verseny lett vasárnap a IX. RudiTrans 4kezes East Lellén.

 

 

A közel egy hónapos, folyamatos őszi közvetítési sorozatunk (SeaPromo Regatta, Azure Business Cup, Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság) utolsó állomása volt a Rudi Trans 4kezes East Regatta, melyre rekordszámú nevezés érkezett, 71 páros állt a rajtvonalon október 14-én reggel. A tökéletes időben rendezett verseny részleteit Karsai Gábor beszámolójából ismerhetjük meg.

 

 

Október 14-én került megrendezésre a hagyományosnak mondható, Rudi Trans Kft. által támogatott 4kezes Regatta őszi futama, ami egyben a BAV32 osztály utolsó ranglista versenye volt. Már a szombati napi nevezésnél lehetett látni, hogy valami olyan fog történni, ami még nem volt a versenysorozat indulása óta. Pezsgett a Lelle előtti vízterület, folyamatosan érkeztek a vitorlások, hogy nevezzenek a versenyre. Délután 6 óra körül már kilehetett volna akasztani a megtelt táblát a kikötő szájára annyi hajó érkezett. A kikötőben dolgozók hathatós segítségének köszönhetően mindig volt valami megoldás az érkező hajósok számára. Aztán a vasárnap reggeli nevezés lezárásakor véglegesült, hogy 71 hajó és legénysége nevezett a rendezők által kiírt 4 kategóriában. A SNEWISPORT LIVE tracking közvetítésben szereplő hajók átvették az SRB-ket, majd a verseny főrendezője által 07 óra 55 perckor megtartott kormányosi értekezlet után mindenki a hajójához sietett. Kihajózás előtt megkezdődtek az utolsó simítások, beállítások, amik még hiányoztak ahhoz, hogy a legfelkészültebben vághassanak neki a rövidnek nem mondható távnak. A versenyrendezőség a hajók biztonsága érdekében közel 1 km hosszú rajtvonalat tűzött ki.

 


A rajt elsőre sikeresnek bizonyult. A dudaszó pillanatában fújó 10-12 csomós keleti – délkeleti szélben a mezőny nagy része az északi part felé vette az irányt, bízva a part közelében kicsit megerősödő és felpörgő szélben. Ami azért valljuk be, hogy jó taktikának bizonyult. Eközben akadtak hajók, akik a rajtot követő percekben már technikai problémákkal (fallkötél szakadás, csigatörés, stb) küzdve vitorláztak, de ezeket gyorsan orvosolva hamar a többiek után eredtek. A déli parton cirkáló hajóknak gyengülő és olykor-olykor 20-25 fokot legyező széllel kellett megküzdenie, a gyorsabb hajók – Flaar 37, Flaar 26, X-35, P26, Dehler 34DB, 8MOD, Melges 24 - hamar kiemelkedtek a mezőnyből és külön versenyt vívtak az abszolút helyezésekért. A Sajkodi öbölben elhelyezett 1. számú pályajelet a Trentasette (Soponyai Géza – Lacsny Gergely) kerülte meg elsőként, akit Székely Antal –Solymosi Imre páros követett egy Beneteau First 34.7 kormánya mögött. Ekkor a harmadik helyen vitorlázott Fazekas Gábor és Majthényi Szabolcs a Tantállal, őket szorosan követte a Restless (Büki Gábor – Sárközy András), a Westport (Bednár Tibor – Vígh Tamás), a Mix (dr. Hódy Gábor – Radnóty Zoltán), a Helikon (Andorka Rudolf – Balogh Erzsébet), a Strange Brew (Ian Ainslie – Emma Ainslie), a Hód (dr. Bujáky Attila – Pertl Dániel), a Gyöngy (Erhardt Péter – Szemerédi Zsolt) és a Fazék (Fazekas László – Tóth Sándor). A középmezőny az élbolytól kicsit lemaradva, de jó sebességgel és nagyokat küzdve egymással közelítette meg az első fordító bóját.

 

 

Innen kezdetét vette a révfülöpi vitorláskikötő előtt kihelyezett jelig tartó hátszeles rohanás. A távot végig a bőszeles – spinnaker, gennaker, bliszter - vitorlákkal lehetett jól teljesíteni. Az a csapat, amelyik a sajkodi bójánál gyorsan és bátran szerelt, pillanatok alatt akár több hajót utolérve és megelőzve tudott változtatni addigi pozícióján. Közben a szél kicsit északkeletire fordult és felerősödött, de nem annyira, hogy a hajók és vitorláik kezelhetetlenné váljanak. Aki erre időben, jól reagált az egy picit az északi part alól a vízközép irányába kicsúszva tisztább és egyenletesebb szélben tudott vitorlázni Révfülöp felé. Ezzel egyes csapatok komoly előnyt tudtak szerezni kategória társaikkal szemben.

 


A verseny utolsó, egyben legrövidebb szakasza következett a Révfülöp – Balatonlelle távon. A szél irányának köszönhetően a befejező etap egy éles egytakkos sprinttávot eredményezett. Itt egy-egy hajó osztálytól függetlenül célvonalig tartó komoly luvcsatába bonyolódott az abszolút helyezésekért. Végül  a Trentasette ért elsőként a célba 2 óra 48 perc 32 másodperces idővel, megelőzve a Tantált és a Westportot.

 


A YS Open kategóriát a Quintett (kormányos: Meggyes Balázs legénység: Ifj. Balogh András), a BAV32 kategóriát a Viapan (kormányos: Vida Péter legénység: Karsai Gábor), a Bav Open kategóriát a Triton (kormányos: Bodnár Imre legénység: Vincze Gábor) és a J349 kategóriát a Dolce Vita (kormányos: Sáfián László legénység: Radulyné Gibusz Petra) nyerte meg.

 

Részletes, osztályonkénti eredmények   >>>

 

A végig kitartó szélnek köszönhetően a 18.00 órás befutási limit sem került veszélybe, minden egység bőven időn belül tudta teljesíteni a távot. A versenyt 3 párosnak kellett idő előtt feladnia különböző technikai problémák miatt.

 

 

Fél hétkor kezdődött el a verseny díjkiosztója, az abszolút befutási sorrend 1-3. helyezett hajóin kívül még négy másik kategóriában hirdettek győzteseket és dobogósokat. Az eredményhirdetést követő vacsorán, a BL YachtClub éttermének teraszán a finom falatok mellett jó hangulatban folytatódott a nap, az asztaloknál ülők felidézték a nap legemlékezetesebb pillanatait, történéseit.

IX. RudiTrans 4kezes East SNEWISPORT LIVE Tracking - verseny visszajátszása   >>>

 

4kezes weboldal   >>>

 

4kezes East 2018 galéria   >>>

 

 

Fotók: KnoTs Photography - Karsai Tímea

 

 

snewisport

LAST_UPDATED2