Új Kenese-Keszthely rekordot állított fel az RSM DTM Sailing Team |
KK Rekord | ||||||
LIVE tracking – Murter, Valetta, Kenese Szeles, hideg reggel az Adrián, egy teljes nap kiesése után feszülten várjuk a csütörtöki futamokat. Elhagyjuk Murtert, mögöttünk a napsütötte havas Velebit fölött átbukni készülő felhők, itt ma is Bura lehet …. Éppen a X. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság aktuális futamának a közvetítési térképe készül a szalonban, amikor csörög a telefon, hív Kacsa. Az idő sürget, de ezt a hívást érezzük, hogy most fogadni kell. Igen, erre vártunk szeptember óta, ”… holnap KK az RSM-mel, tudsz adni SRB-t?”. Öt perces logisztika a köbön, majd a rövid válasz, ”Természetesen, jó szelet, hajrá, hívjál, ha rajtoltok”. Nálunk éppen 20-30 csomós Bura fúj, a Balatonról is hasonló híreket kaptunk (természetesen ott nem a Buráról), éreztük, hogy ez most meg lesz az RSM DTM-nek, ha marad a szél még 24 órát. Az már csak hab volt a tortán, hogy a Wild Joe indulását is vártuk Máltáról. Pénteken az MTNB 7., egyben utolsó futamának rajtja után megjelent a térképen Kenese előtt a katamarán és jött a hívás: ”Szia, indulunk, mehet az online!”. És ment, párhuzamosan két LIVE tracking, a KK (Balaton) és az MTNB (Adria), a nézettség pedig folyamatosan nőtt. A tengeren a bajnoki cím sorsa és a dobogós helyek elérése nagy küzdelmet hozott a 30-40 csomós szélben, a KK mostoha körülmények között, 6 fokban és esőben, de jó szélben kezdődött. A Wild Joe még maradt Máltán. Pénteken eljött az őszi időszak legizgalmasabb közvetítési napja. A tengeren zajló eseményeket, ekkor már a befutót láttuk szabad szemmel is, a balatoni folyamatosan ment a kijelzőn.
Sajnos az előrejelzés annyira biztató volt, hogy az évadzáró versenyt a rendezők lemondták, így szűnni nem akaró hiányérzetünk keletkezett, amit valahogyan orvosolni kellett …
Ekkor merül fel, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk egy KK rekordkísérletet, hiszen azt a csapat amúgy is tervezte, ha nem idén, akkor legfeljebb jövő tavasszal. Felbuzdulva a spontán ötleten, pár rövid telefon után egyértelművé vált, hogy mindenki benne van a „buliban”, egyedül Lange Petit döntötte le a lábáról egy galád vírus, pótolhatatlan Petinket valahogy mégiscsak pótolni kellett, így helyette Kaiser Laci ült fel a hullámvasútra. A szokásos stabil csapattagok rögtön készen álltak a kalandra, így Kövér Laci alias Apa a BL ura és parancsolója, Fekete Andris alias Somi, aki egy budapesti családi kirándulást halasztott a rekordkísérlet miatt, Vándor Robi alias Rubik megszokott kormányosuk, akinek lassan repülőre is lesz jogsija és Kalocsai Zsolt alias Kacsa a GC32 csapat gründolója várták a nagy menetet. Mindenképpen említést érdemel Turos Laci, aki alaszkai körülmények között kísért minket a motorosban és ügyelt a rekordkísérlet biztonságos kivitelezésére, Cserta Gábor, aki fantasztikus fotókat készített a menetről, a SNEWISPORT az on-line nyomkövetést tette lehetővé Lange Peti pedig a partról on-line közvetített és kommentált. Nem volt kérdés a csapat összeállt!
Belevágtunk
Szerdán és csütörtökön rendesen fütyült az északi szél, komoly hidegfront betörés volt, így úgy döntöttünk, hogy a még mindig kitartóan fújó északi szélben pénteken vágunk neki a távnak. Reggel 8 órakor találkoztunk Balatonlellén a lellei Bavaria Yacht Clubban, a GC32 otthonában. Korán reggel még 30 csomó feletti szél fújt, így kétséges volt, hogy tudunk-e daruzni. Fél tízre kicsit csillapodott a szél, így óvatosan nagy körültekintéssel vízre tettük az RSM DTM Sailing Team GC32-es katamaránját.
Gyorsan próbáltam megnyugtatni a pénztárost, hogy vitorlázó vagyok nem MÁV ellenőr, így kétkedő mosollyal már nyomta is a pecsétet az előre erre a célra készített nyomtatványra, ráírta az időt: 13 óra 22 perc. Ezt követően gyors futás, indulás 13 óra 27 perckor Keneséről.
A korábbi 20 csomó feletti szél folyamatosan gyengült a keleti medencében, így 10 csomó körüli szélben vágtunk neki a távnak. Kenesétől a Tihanyi csőig 17-20 csomós sebességgel haladtunk, a hajót nagyrészt sikerült teljesen a levegőben tartani, a szignifikáns szélkihagyásoktól eltekintve, amikor 10 csomó körüli sebességre esett vissza sebességünk.
LIVE tracking, az RSM DTM útvonala >>>
A repülés élvezetes volt, az esőcseppek kisebb tűként szurkálták az arcunkat, kétszer keményen belecsapódtunk a Balaton vízébe. Az első kemény landolás során Kaiser Laci tigrisbukfence az első hálóban megörvendeztette a csapatot.
A nagyobb C0-t nem hoztuk el, így be kellett érni a kisebbel, ami folyamatosan fenn volt, ezt Apa kitartóan csörlőzte, Kacsa a nagyvitorlát kezelte, Somi meg intézett minden mást, kisebb megnyugvást követően a travellert. A keleti medencében a csúcssebességünk 23,2 csomó volt (43 km/h), összességében tisztességes átlagsebességgel haladtunk Tihany felé. A Tihanyi takarásba 14 órakor értünk, a jó széliránynak köszönhetően 7 perc alatt áthaladtunk a csövön. Ekkor 10 csomó körüli átlaggal haladtunk, nem véletlenül merült fel a csapatban, hogy milyen jó lett volna, ha 2 órával korábban indulunk, hiszen ekkor lényegesen jobbak voltak a körülmények.
Tihany után egészen Balatonakali magasságáig a szél az északi front erejét meghazudtolta, ezért messze nem tudtuk kihasználni a GC32 menettulajdonságait, így nem volt mást tenni Rubiknak élesebben kellett vinnie a járgányt, mint a tervezett 248 fokos irány, a megtett táv így növekedett. A C0-t is le kellett szedni, ami egyre jobban döntötte a félszeles menetben a hajót, maradt a fok és a nagyvitorla, de így is repültünk. Balatonszárszót elérve már látszott, hogy a szél folyamatosan frissülni fog, innen már az átlagsebesség folyamatosan 20 csomó felett volt.
Szárszót követően egyre gyorsult a GC32 és az irányszög is kitűnő volt, 22 csomó körül szárnyaltunk, majd Balatonboglár után a sebességünk folyamatosan 25 csomó fölé került, ekkorra a társalgási szókincs két alapvető szóra szűkült: nyiss, zárj (mármint a fokot és a nagyvitorlát)! A Badacsonytomaj-Fonyód tengelyt elérve a repülő hajó igazán elemében érezhette magát - hiszen a sebesség tovább nőt - ekkor értük el a korábban már megtapasztalt csúcssebességünket, ami 30,3 csomó volt. A györöki csücsköt 15 óra 25 perckor érintettük, ekkor már látszott, hogy az elmúlt 1 óra szárnyalásának köszönhetően meglesz az új rekord, a kérdés mindössze annyi volt, hogy sikerül-e 2 óra alatt teljesíteni a távot?
Megcsináltuk
Györöktől kevesebb, mint 20 perc alatt sikerült elérnünk a keszthelyi mólót, majd ismét gyors futás és pecsételés a keszthelyi vasútállomáson. Szerencsére nem volt nagy sor a pénztárnál, no meg a TEK-es jelmezem hatására gyors adminisztráció következett, a regisztrált idő pedig 15 óra 49 perc volt, így 2014. október 24-én megszületett az első 2 óra alatti Kenese-Keszthely rekord: 1 óra 57 perc.
Sailing Team RSM DTM Hungary KK csapattagok: Vándor Róbert Kövér Laszló Fekete András Kaiser László Kalocsai Zsolt
LIVE tracking: SNEWISPORT fotó: Cserta Gábor
snewisport |