A Magyar Marketing Szövetség által kiírt pályázatra ezúttal 353 nevezés érkezett. Az Év Honlapja pályázaton Minőségi Díjjal jutalmazták a Kékszalag honlapját december 2-án, ünnepélyes díjátadó gálaest keretében a Hotel Heliában.
A snewisport várja azoknak a versenyzőknek a leveleit, akik meg szeretnék osztani sporttársaikkal a 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíj versenyélményeit, legyenek azok jó, vagy rossz történései a 48 órás tókerülő versenynek. A részletes élménybeszámolókat az [email protected] email címre küldjétek el (szerző valamint a hajó nevével együtt).
2010.07.03. Beliczay Márton egy Finn dingivel vitorlázta végig a Kékszalag távját. Természetesen versenyen kívül, mert az egyszemélyes olimpiai versenyhajó számára nincs a versenykiírásban osztály besorolás. A gyenge szélben rengeteget pumpált, jól bírta a hőséget és éjszaka kibírta az árvaszúnyogok támadását is. Végül a 90. helyen érkezett meg a füredi célba, alig lemaradva a hétszeres Kékszalag győztes Tramontanatól.
2010.07.03. A mai napon gyorsan elterjedt hír, mi szerint az Audi Ramada csapata megóvta a győztest, mert nem haszált navigációs fényt helyesbítésre szorul.
Az Audi Ramada csapat nem nyújtott be óvást senki ellen.
A versenyrendezőség óvta meg a győztes eredményét, mert szerintük rosszul, vagy nem használtak navigációs fényt.
Rendkívül izgalmas befutót láthatott a füredi mólóra kilátogató több ezer néző, akik éjjel várták a gyenge szélben óriási csatát vívott élmezőnyt. A minden várakozásnál gyengébb szeles, és így hosszúvá nyúlt Kékszalag győztese Roland Gaebler kormányos és Nyári Zsolt taktikus csapata egy Ventilo 28 M2 típusú katamaránnal, a NaturAqua-val. Éjjel egy óra ötven perckor értek a célba, tehát csaknem tizenhét órára volt szükségük a pálya teljesítéséhez.
Az utolsó egy óra hihetetlen izgalmakat hozott az első helyért vívott küzdelemben.
Szikrázó napsütésben és éppen lengedező szélben rajtolt el a 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíj mezőnye július 2-án reggel 9 órakor. Megdőlt a rekord a nevezők számában, 623 hajó állt a rajthoz Európa legrégebbi és leghosszabb tókerülő vitorlás versenyén. A 2010-es újítás értelmében többtestűek is harcba szállhattak a Balaton legnagyobb trófeájáért.
Az első bóját 3-4 csomós keleti szélben közelítette meg a mezőny, első helyen vette a kenesei fordulót az Audi Ramada Extreme 40-es katamarán a kétszeres olimpiai bajnok Roman Hagara kormányzásával. A skipper Szentiványi Árpád, a navigátor Wossala György.
Reggel 9 órakor rajtol el a 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíj Balatonfüredről. Idén 623 hajó nevezett a tókerülő versenyre, melynek rekordidejét a Nemere II állította be 1955-ben. Hamarosan kiderül, hogy 10 óra 40 percen belül befut-e az első vitorlás.
A 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíjon a snewisport Partnerei közül is sokan rajthoz állnak. Az SRB-vel felszerelt hajók versenyútvonala követhető lesz weboldalunkon. A tervezett hajólista már elérhető!
Pénteken rajtol a 42. Kékszalag, a Balaton legnagyobb vitorlásversenye. Szekcionált rajt, 40 lábas katamaránok és sztárok teszik izgalmasabbá a várhatóan 700 fős mezőnyt.
Ez lehet az új évezred legizgalmasabb versenye. A Lisaval (Libera) elért 9 győzelem után Litkey Farkas idén katamaránnal próbálja megvédeni bajnoki címét, és megszerezni a jubileumi, 10. győzelmét. A Kékszalag története során idén először külön kategóriában állhatnak rajthoz a katamaránok, ezzel a lehetőséggel számos élversenyző élni is fog. A Liberás mezőny is megerősödött és kibővült. Megfelelő szélviszonyok esetén az abszolút győztes megdöntheti a Nemere II 1955-ben beállított 10 óra 40 perces rekordját is!
Sipos Tamás (Raffica Sailing Team) és Székely-Nagy Katalin (marketing igazgató) az M2 Ma Reggel műsorában beszélgettek a pénteken rajtoló 42. Kékszalag vitorlásversenyről.