Banner
Banner
Banner








Raffica Sailing Team a dobogón PDF Nyomtat Email
Írta: Balazs   
2009, JULY 17, FRIDAY 06:34

2009.07.17.

Király Zsolt kormányzásával a Raffica a második helyen ért célba a 41. Kékszalag vitorlásversenyen, 160 kilométert követően, alig kilenc perccel lemaradva a Brokernet Uniqa után. Ezzel megismételték tavaji sikerüket. A Sponzor Wanted, a Team másik hajója az ötödik helyen ért célba.

 

A Raffica Sailing Team

 

A Team tagjai a vitorlás sport elkötelezett hívei. Időt, energiát nem sajnálva építik közös jövőjüket. Mint minden élsport, a profi vitorlázás is sok pénzbe kerül. Évek óta a törzstagok a lehetőségeihez képest, saját forrásból finanszírozzák a fejlesztéseket, versenyeket, edzéseket. Ez természetesen nem teszi lehetővé a hi-tech termékek korlátlan beszerzését. Bérmunka helyett is saját maguk végeznek el mindent munkát, gyártanak le mindent amit csak lehet. Nappal mindenki a polgári munkáját végzi, délutántól pedig sokszor éjszakákon át dolgoznak a hajókon. Keményen edzenek, a technikai hiányosságokat az emberi tudással pótolják. A csapat összeszokott, mindenkinek adott a feladata a fedélzeten.

 

Támogatójuk, az IGN Zrt. segítségével ebben az évben jelentős technikai fejlesztéseket tudtak elvégezni a két hajón, és több külföldi versenyen is sikerült már rajthoz állni. A folyamatosan fejlesztett technika, és az edzések, éles megmérettetések során a csapat összekovácsolódott, és folyamatosan egyre jobb eredményt ér el hazai, és nemzetközi versenyeken egyaránt. Utoljára a Rund Um-on utasítottak mindenkit maguk mögé a Raffica-val, nem kis meglepetést okozva ezzel a nemzetközi mezőnynek. Ott, ahol számtalan nagy költségvetésű csapat állt rajthoz sikerült egy hozzájuk képest minimális költségvetésű, lelkes, profi hazai vitorlázó egységnek diadalmaskodni. Hazatértük után már a Kékszalagra készítették fel a hajókat, és a lehető legtöbb időt töltötték edzéssel.

 

 

Rund Um 2009.

 

A hajók

 

A Raffica Sailing Team két vitorlása, a Raffica és a Sponzor Wanted eltérő koncepción alapul, de az innováció és a csúcstechnika jellemzi mindkét hajót. A csúcstechnika a csapat saját erejéből épül, amit a személyes motíváció, az alkotási és bizonyítási vágy hajt. A hajókon egyedi megoldásokat alkalmaznak, szinte nullszériás, kísérleti darabok.

 

 

Raffica

 

A Raffica-t Bruce Farr tervezte a Libera hajóosztály osztályelőírásainak megfelelően, és Giancarlo Patucelli hajóépítő mester építette meg Olaszországban. Az ultramodern anyagokból épült hajó elérheti akár a 30 csomós (kb. 54 km/h) sebességet, árbóca 21 méter magas. A vitorláshajó előző, német tulajdonosa nem tudott csapatot építeni a hajóra, így eladta azt. Ezt követően került Magyarországra, és Király Zsolt kezdett csapatépítésbe. A hajót jellemzően hét fős legénység viszi, akiknek megvan a maguk fix feladata, plusz a fordulókért, a hajó egyensúlyáért felelős személyzet. A tavaji, 40. Kékszalagon a már a második helyen értek célba a Libera-val. A hajón jelenleg 2004-es vitorlázat van, ami sok versenyt látott már. Tervbe van a cseréje, ami ismét jelentősen növeli majd a hajó versenyképességeit.

 

 

A Raffica libera


Sponzor Wanted

 

A Sponzor Wanted története 2006-ban kezdőtött, és a 2007. évi Kékszalag Vitorlás Versenyre készült el, azzal a célzattal, hogy megmutathassa a csapat szakmaiságának arcát. A hajótest a Nautic modell merészen továbbgondolt változata, tele a fizika törvényeit meghazudtoló technikai megoldásokkal.

 

A csapat és a hajó szellemiségét, építését a weboldalukról származó két idézet összegzi a legjobban:

 

"Akik nem tudják, nem is érthetik, milyen lehet olyan víziókkal együtt élni, amelyek nem valósulhatnak meg. Egy vízió nem más, mint a jövő leképezése gondolati szinten. De ez csak gondolat marad, ha nem párosul olyan vitorlázók ambíciójával, akik meghatározó személyiségei a hazai vitorlás sportnak. Így az innováció nem csak hangzatos idegen szóként cseng fülünkben, hanem kézzel fogható hajókká válik, és előre mozdítja, fellendíti a sporthajózást Magyarországon, és kiléphetünk a nemzetközi élmezőnybe, és akár sport diplomácia sikereink is lehetnek."

 

"Ha a belső indíttatás megvan, és gyerekkortól belénk ivódott az a fajta versenyszellem, amit edzőink, apáink belénk neveltek, nem fogunk más úton járni, csakis ezen. Ez lett az utunk, melyen végigmegyünk. A Sponsor Wanted is így született. Azok segítettek benne, akik az ellenfelei voltak a megmérettetésen."

 

 

A 41. Kékszalag


A snewisport idén lehetővé tette partnerei, előfizetői számára, hogy a tókerülő versenyen a hajók útvonalát rögzíthessék, majd a versenyt követően elemezhessék, összevethessék a többi hajóval. A verseny ideje alatt a snewisport nyomkövetős hajókat on-line, élőben lehetett követni a weboldalunkon. A Raffica Sailin Team hajói közül a névadó Raffica-ra került a GPS nyomkövető (a hajó útvonala elérhető a 'Verseny archívum' menüpontban).

 

 

A Raffica legénysége a 41. Kékszalagon

 

A több, mint 600 hajós mezőny péntek reggel 9 órakor rajtolt a Balatonfüred elött kijelölt 5,2 km hosszú rajtvonaltól. Az ágyú durranását követően a Raffica - fedélzetén Hajas Lászlóval - az élre állt, és a kenesei, majd a siófoki fordulóhoz is elsőként érkeztek. Ezt követően Tihany felé haladva fokozatosan érte utól őket Litkey Farkas, és a tihanyi csőbe már a Brokernet Uniqa érkezett elsőként. Előnyük megmaradt, később még növelni is tudták. Keszthelynél a Raffica másodikként fordulhatott, jelentős előnnyel az akkor még harmadik RC-44 és az Avatar elött. Király Zsolt csapata ezt követően fokozatosan begyorsult, és méterről méterre elkezdték ledolgozni a közel öt kilométeres hátrányukat. A szél iránya és sebessége is a Raffica-nak volt kedvezőbb. Ezzel ismét nyomás alá kerültek Litkeyék, akiknek egyre gyorsabban kezdett elkopni az előnyük. Tihany után a Raffica rettenetesen erős hajrába kezdett, a verseny utolsó szakaszán ledolgozták a hátrányuk jelentős részét. Végül a célba az immár kilencszeres Kékszalag győztes Brokernet Uniqa érkezett elsőként. A Raffica kevesebb, mint tíz perc mulva futott be a második helyen, majd érkezett Soponyai Géza az Avatar-ral. Negyedik lett az RC-44, és ötödik a Sponzor Wanted, Vándor Róbert irányításával.

 

 

A Sponzor Wanted és a Raffica celebjei a kapitányokkal

 

A Raffica Sailing Team az abszolút eslő ötbe hozta be két hajóját az idei Kékszalagon. A parton összegyűlt nézők hatalmas tapssal, újjongva köszöntötték a Raffica-t.

 

 

41. Kékszalag befutó

 

 

 

Interjú a befutó után

 

 

A tókerülő versenyt követően már elkezdték a felkészülést, következik a Garda-tó.

 

 

 

snewisport

 

 

LAST_UPDATED2
 
 
2024. 05. 16.
Ma Mózes és Botond napja van.

snewisport kereső

Vitorlázás

Utazási információk

on-line versenyközvetítés - LIVE tracking, & hírportál, e-mail: info snewisport hu I...I BHKE Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2007-2020. SNEWISPORT