Banner
Banner
Banner








Kicsim győzelem a XVII. Sail-ing Business Cup-on PDF Nyomtat Email
Írta: Balazs   
2019, APRIL 25, THURSDAY 19:49

A Sail-ing Business Cup eddigi legnagyobb versenyét rendezte meg április közepén az Adrián. 21 egyforma hajó, 170 versenyző, új helyszínek és rendezési szempontok, izgalmas hét áll a csapatok mögött. Futamonként összefoglaljuk kik mikor álltak az élen és, hogy nyerte meg Böjte Richárd és a Kicsim csapat a tavaszi dél-dalmát tengeri regattát.

 

 

A hat futamos versenyhét során az Adria egyik legszebb formáját hozta. Reggeltől estig sütött a nap, a tenger már 17 fokos volt, és a Mistral szinte óramű pontossággal érkezett 11 óra után hétfőtől péntekig. 8-20 csomós Mistral és Bura segítette a csapatokat az eredményes vitorlázásban, de azért voltak lyukak és szérfordulók is. A verseny végig szoros és nyitott volt, a végső sorrend csak péntek kora délután dőlt el.

 

A Sail-ing Business Cup első versenynapja az időnként 25 csomót meghaladó bura miatt parti halasztással kezdődött. Délben rajtolt el a 21 vitorlás. Az első szakasz egy 2,5 mérföldes cirkálás volt, mely a címvédő Czégai Péteréknek (Végre Arcok) sikerült a legjobban. Ők az első pályajelnél már 250 méterrel vezettek a második helyen érkező Schömer Norberték (Csillag II) előtt. A harmadik-negyedik helyen szoros közdelem alakult ki Kutics Krisztián (Kispanda) és Galambos Zoltán (Jolle Team) között. A későbbi győztes Szilvássy Attila sikertelen lee taktikájuknak köszönhetően mindössze 18. helyen vették a bóját. A Kastelai-öböl kijáratához közeledve gyorsan változott a helyzet. A mezőny első fele túl közel került a Ciovo-szigethez, ahol a legyengült szélben és szembeáramlásban alig tudtak haladni a hajók. Kuticsék és Galambosék gyorsan reagáltak és megtartották pozíciójukat, de Czégaiék egészen az utolsó helyig estek vissza. A helyzetet a legjobban Böjte Richárd csapata, a Kicsim használta ki, akik ekkor átvették a vezetés, de jelentősen előrébb került a SailPlus - Szilvássy Attila és Czap Zoltánék (Eibinger) is. Utóbbiak a Ciovo-sziget déli oldalán egy darabig az élbolyban vitorláztak, de gennakerük felhúzó kötelének elszakadását követően visszaestek a mezőny hátsó felébe. Ezen a szakaszon a SailPlus jó sebességgel haladva fokozatosan az élre érkezett és biztosan vezetve értek a Plis Mlin zátony által maghatározott utolsó pályajelhez. Mögöttük Kutics Krisztiánék érkeztek, míg a gyengén rajtoló Raffica (Király Zsolt) ekkora már felért a harmadik helyre. A viszonylag rövid utolsó szakasz is tartogatott izgalmakat, mert a mezőnynek át kellett haladnia egy szélcsendes területen. A szél végül szemből frissült, ami a mezőny első felének kedvezett, kilenc hajónak viszont lehetetlenné tette az időn belüli befutást. A futamot végül Szilvássy Attila és csapata (SailPlus) nyerte a jól hajrázó Kicsim és a végig nagyon egyenletes teljesítménnyel az élmezőnyben vitorlázó Kispanda előtt.

 

 

Nagy várakozás előzte meg a keddi Csillagtúrát, ahol a csapatok 13 pont között vitorlázva, speciális szabályok szerint gyűjthették pontjaikat. A kilenc órás futamot a zsűri a hajókba telepített SNEWISPORT jeladók segítségével követte. A kétes helyzetek elbírálásánál e jeladók által továbbított helyzetpontok és a hajók mozgását követő nyomvonalak voltak az irányadók. Mint a hasonló versenyeknél általában, most is azok számíthattak igazán jó eredményre, akik a duplázó pontot 12:00 és 16:00 között többször is érinteni tudták. Erre leginkább a délután egyenletesen fújó Misztral-ban félszél közeli irányokban haladó hajók voltak a legesélyesebbek. Ezt a taktikát választotta a Kicsim, Kispanda, Raffica, Brightly, Holtpont és a SailPlus is. Utóbbi azonban jelentőset hibázott, az egyik pontot nem közelítették meg az előírt mértékben, így két megduplázható szakaszuk is érvénytelen lett. A többiek szorgalmasan gyűjtögették pontjaikat, és a jó szélben a legtöbb csapatnak még arra is jutott ideje, hogy a befutó előtti fél órában teljesítsék az 5 pontot eredményező bónuszkört. Az idei Csillagtúra megnyeréséhez végül 75 pont összegyűjtésére volt szükség, ezt a Böjte Richárd vezette Kicsimnek sikerült elérnie.

 

 

Szerdán ismét parti halasztással indult a nap, a dél körül menetrendszerűen megérkező Misztral-ban lebonyolított harmadik futamban a mezőny feladata a teljes Drvenik szigetcsoport megkerülése volt. A végig jó szélben zajló futam a Király Zsolt vezette Raffica sikerét hozta, akik már a Drevik Mali-szigethez érkezve pár hajóhosszal vezették a mezőnyt. S noha nem tudták nagyon leszakítani üldözőiket, győzelmük nem igazán forgott veszélyben. Mögöttük hasonlóan magabiztosan vitorlázott a Végre Arcok, akik szinte az egész futamra kibérelték a második helyet. A vezető kettős mögött a Drvenik Mali mentén még Jolle Team és Kispanda volt a sorrend, de amint előkerültek a gennakerek, a Jolle Team kicsúszott az élmezőnyből. Helyét a raumban magára találó Kicsim vette át. A Drvenik Veli-sziget keleti oldalán a Kicsim a Kispandát is megközelítette, sőt a befutó előtti kisebb szigetek szél felőli kerülésének eredményeként közvetlenül a befutó előtt meg is előzte. Így a Kicsim a futambeli harmadik helyével megerősítette vezetését az összetettben.

 

 

A negyedik futam új elemet tartogatott a versenyzőknek, melyet Ruják István, a verseny pályafelelőse dolgozott ki. A rajtot követő rövid cirkálószakasz után egy kapun kellett átvitorlázni. A kapu jobb oldalát választók ezután csak észak felől kerülhették a Solta-szigetet, míg a kapuból balra kijövőknek a továbbiakban Solta déli oldalán kellett vitorlázniuk. A befutó mindenkinek a Mrduja- és a Brac-sziget között volt. A pálya két oldalának hasonlóságát a befutó igazolta: az északi és déli oldalról közel egyszerre érkezett a két csoport élmezőnye a befutó környékére. Az északi oldalt mindössze öt csapat választotta, a többség a nyílt vízi, egyenletesebb szélben bízott. A déli csoportot a Végre Arcok vezették, de ők rossz irányból vették a kaput, s mivel hibájukat nem javították, a futam végén kizárásra kerültek. A Végre Arcok mögött a déli oldalon Nemes NAU 370 Team - Soponyai Géza, Kicsim és Kispanda volt a sorrend. Északon magabiztosan vezetett a B&D – Buranits Jenő, mögöttük - elsősorban technikai problémák miatt - többször változott a helyzet. A végig hátszeles menetben végül - az érvénytelenül befutó Végre Arcok mögött – a B&D érte el először a célvonalat, majd az Eibinger (Czap Zoltán) érkezett. Mindkét csapat északról kerülte Soltát. Utánuk viszont a déli oldalt választó csapatok (Nemes, Kicsim és Kispanda) következtek. A későn induló szerdai nap végül két, nagyszerű vitorlázó időben lebonyolított futamot hozott, melyek jól szolgálták a vitorlás sport népszerűsítését. Este a résztvevők a milnai ACI marina éttermében vitathatták meg a nap izgalmait, és közösen nézhették vissza az előző napi Csillagtúra eseményeit a SNEWISPORT LIVE tracking segítségével.

 

 

Csütörtökön szintén a délutáni Misztral-ra alapoztak a versenyrendezők. Parti, majd vízi halasztást követően kora délután rajtolt el az ötödik futam. A Mlin-zátonyig tartó kreuzban jelentősen széthúzódott a mezőny, többen a Solta melletti élesebb szélre számítva viszonylag közel maradtak a sziget partjaihoz, míg mások a nyílt víz zavartalan szelében bíztak. Kezdetben úgy tűnt, hogy egyik csoportnak sem lesz igaza, a pálya közepén vitorlázó hajók határozottan előrébb voltak. Hamar változott a sorrend és a Solta mellettiek (Kispanda, Jolle Team, Mobilitás – Kláris Zsolt) értek fel elsőként a Mlin-zátonyhoz. A későbbi győztes csapat itt még csak ötödik helyen vitorlázott, bár a hátszeles szakasz elején viszonylag hamar bekerültek a közvetlen élbolyba. De ekkor már látszott, hogy a mezőny előbb-utóbb egy szélváltóba kerül. Az élbolyban haladó hajók kormányosai kétféleképpen gondolkodtak: egy részük a Ciovo-sziget felé orientálódott, míg mások inkább a nyílt vizet választották. E döntés döntőnek bizonyult: a Ciovo-sziget mellett a szélcsend után sokkal hamarabb megérkezett a Bura, így az itt lévő hajók rövid idő alatt behozhatatlan előnyre tettek szert. Az Rt. Ciovohoz már elsőnek érkezett a Végre Arcok csapata, mögöttük Kispanda, Mobilitás és Eibinger volt a sorrend. Az utolsó pár mérföldes szakasz a szélfordulót követően ismét hátszeles volt, s miután a gennekerezés során egyik csapat sem követett el hibát, az Rt. Ciovonál kialakult sorrend már nem változott. A mezőny kiegyenlítettségére jellemző, hogy az alapszakasz öt futamát öt különböző csapat nyerte, ezúttal Czégai Péterék bizonyultak a legjobbnak. Csütörtök estére lezárult az Alapszakasz, kiderült ki kerülte be az Ezüst Csoportba és vehetnek részt a pénteki Medal Race-en.

 

 

"Ez a szép siker Csapatmunka volt"

Böjte Richárd kormányos, Böjte Barbara, Varga Lajos, Keller András, Solymos Dóra, Erhardt Péter,

Mészáros Mátyás, Molnár Zsolt, Oroszlán Péter, Pál Nikoletta

 

Az alapszakaszt követően pénteken az első tíz helyezést eldöntő Medal Race-re, illetve a 11-21. helyért vitorlázó Ezüstcsoport futamaira került sor. A Kastelai-öbölben bójákkal kitűzött "up and down" pályán mindkét csoportnak két kört kellett teljesítenie. Az Éremfutamban induló Raffica és Csillag II. csapat korai rajtos volt, de közülük csupán az utóbbi korrigálta hibáját, így a dobogóért küzdő Raffica visszacsúszott az összesítésben. Az első kreuz végén az alapszakaszban is élen végzett kettős, a Kicsim és a Kispanda  volt az élen, s a futam hátra lévő részét is kettejük elsőségért való küzdelme jellemezte. Mögöttük sokáig egyértelmű harmadiknak tűnt a Végre Arcok, de a végén megelőzte őket a korai rajtjukat követően kiválóan vitorlázó Csillag II. Összesítésben viszont a Végre Arcok így is megszerezte a harmadik helyet.

 

 

Az Ezüstcsoport futamát az első kör végi bójavételt legjobban megoldó Brightly magabiztosan nyerte a Jolle Team – Galambos Zoltán és a Kis Kék – Újvári Gábor előtt. Jordán Balázsék egyéni rekordot állítottak fel, első alkalommal vitorlázott együtt a Brightly-nál Bujdosó Ferenc, Bujdosó Zsigmond és Bujdosó Mátyás. A Dél-Balatoni borász család nem csak a SNEWISPORT LIVE tracking partnere, esténként sokakat megvendégeltek borkülönlegességeikkel fedélzetükön. Pontazonossággal a Medal Race-ről éppen lemaradó Jolle Team az utolsó futamban megszerzett második helyével megőrizte összetett 11. helyét.

 

 

XVII. Sail-ing Business Cup végeredmény:

 

1. Kicsim - Böjte Richárd, 12 pont

2. Kispanda - Kutics Kirisztián, 15 pont

3. Végre Arcok - Czégai Péter, 27 pont

4. Sail Plus - Szilvássy Attila, 30 pont

5. Csillag II. - Schömer Norbert - 36 pont

6. Raffica - Király Zsolt, 38 pont

7. Nemes Nau 370 Team - Soponyai Géza, 38 pont

8. Mobilitás-Fauszt - Kláris Zsolt, 40 pont

9. Eibinger - Czap Zoltán, 49 pont

10. B&D - Buranits Jenő, 58 pont

 

11. Jolle Team - Galambos Zoltán, 40 pont

12. Brightly - Jordán Balázs, 46 pont

13. Revolution - Molnár György, 51 pont

14. Holtpont - Jakab László, 55 pont

15. Vabeko - Brenula János, 63 pont

16. Kis Kék Sailing Team - Újvári Gábor, 64 pont

17. Rozális Sailing Team - Kiss János, 70 pont

18. Red Shark - Hermányi Zsolt, 78 pont

19. Sea Rummers - Kövári Kálmán, 85 pont

20. Vitorlászok - Kádár László, 89 pont

21. Strapa-pack - Szabó József, 96 pont

 

 

1. Kicsim - Böjte Richárd, 2. Kispanda - Kutics Kirisztián, 3. Végre Arcok - Czégai Péter

 

Az idei SBC számos rekordot megdöntött, és ez a SNEWISPORT életében is egy új időszak kezdete lett. Több mint 10 éves fennállásunk alatt még nem közvetítettünk hazai szervezésű, 21 hajós (egyforma Hanse 455) versenyt az Adriáról. 170 versenyző, 21 hajó, 6 sikeres futam, ebből egy kilenc órás Csillagtúra, hét távolsági futam és egy Up&Down pályaverseny. Új rendezési elvekhez kellett optimalizálódnunk, amit sikeresen teljesítettünk. Ebben segítségünkre volt a Vodafone M2M Data roaming, ezúttal új vízterületen bízhattuk az adatok továbbítását 100% biztonsággal régi telekommunikációs partnerünkre.

 

 

XVII. SBC Futamok visszajátszása   >>>

 

XVII. SBC Galéria   >>>

 

 

 

 

fotók: snewisport

 

sail-ing - snewisport

LAST_UPDATED2
 
 
2024. 03. 29.
Ma Auguszta napja van.

snewisport kereső

Vitorlázás

Utazási információk

on-line versenyközvetítés - LIVE tracking, & hírportál, e-mail: info snewisport hu I...I BHKE Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2007-2020. SNEWISPORT