Banner
Banner
Banner








Verseny a Port Lacajban PDF Nyomtat Email
Írta: Balazs   
2011, AUGUST 14, SUNDAY 20:33

2011.08.14.

A fonyódi Port Lacaj mint kikötő kizárólag jollék számára használható, hiszen a bejáratban jellemzően 50-70 cm vízmélység van. Gondolhatnánk, hogy itt csupán jollék számára lehet versenyt rendezni, persze ez nem így van. Évek óta rendeznek a Lacajban olyan nagyhajós versenyt melyen az indulók többsége tőkesúlyos hajóval vesz részt.

 

Akik nem tudnak beállni a kikötőbe, pénteken a parton jönnek nevezni, majd szombaton reggel valamelyik közeli kikötőből indulnak a rajtterületre és a verseny után oda térnek vissza. Természetesen a késő délutáni, esti kikötői programokra már mindenki megérkezik a rendezvényhelyszínre, egyesek a víz felől, mások a parton.

 

Az idei Port Lacajos versenynek – mely egyben YST forduló is volt – Pálos István lett a névadója. A versenyt a TVSK írta ki, de a Fonyódi Kormoránok rendezték. Kétfutamos pályaverseny szerepelt a kiírásban, méghozzá az un. Kormorán specialitás, a pálya közepén a rajt-cél vonal, vele egyvonalban a raum bója, fent egy krajc bója, lent egy lee bója. Egy futam két körből áll, az első kör raumos, a második hátszeles. A rajt-cél vonalon áthaladni csak a rajt és a befutás alkalmával lehet. A rajtsorrend a megszokottól eltérő, először a lassabb yardstick III-as hajók rajtolnak, majd a yardstick II-esek és végül a leggyorsabb yardstick I-es hajók indulnak. Elsőre kaotikusnak tűnik ez a menetrend, de a gyakorlatban izgalmas szituációkat produkál és számos taktikai elemet rejt.

 

A széltelenség adta a legtöbb izgalomra az okot, reggel kilenc órakor szinte semmi szél nem volt, reménytelennek tűnt a pálya kitűzése. Nagy képzelőerő kellett hozzá, hogy az egy egy déli fuvallatra pályát tűzzön a rendező, de belefogtak. Valamilyen érthetetlen oknál fogva görcsösen ragaszkodtak hozzá, hogy tíz órakor pontban rajtoltassanak. A kapkodásnak meg is lett az eredmény, elsőre nem sikerült normális pályát tűzni. Az első futamot nem nevezném pályaversenynek, inkább úgy jellemezhető, hogy vitorlásverseny volt egy pályán. Másodszorra sikerült rendes versenypályát alkotni a végre, nagy nehezen kialakult délnyugati szélben.

 

A reggeli reménytelennek látszó szélviszonyok ellenére sikerült két futamot rendezni a 45 hajóból álló mezőnynek. Az elsőben a ys I. osztályban Madicken, Péter-Pál, Lábad-X sorrendben végeztek a hajók, mivel a Gardazzurra átvágtatott a rajt-célvonalon és így kizárták. A ys II-ben Vivace, Imi Jé és 23OD volt az első 3 hajó, ráadásul az Imi Jé és a 23OD még 360-as büntetést is vállalt, majd némi csetepatéba keveredett egy élesebb hajó kontra tompább hajó szituációban. Az első futam ys III-as sorrendje Anna, Patiente, Sailvész lett. A jollék között Tatus, Hobo, Lázadó élmezőny alakult ki.

 

A második futamban már nem hibázott a Gardazzurra és a ys I-ben, megelőzve a Lábad-X-et második helyet szerzett, csak a Madicken tudta legyőzni. A ys II-ben nagy fölénnyel nyert az Imi Jé a 23OD és a Penelope előtt. Az Anna másodszor is nyert a ys III-ban a Sailvész és a Dudu előtt. A Tatus is duplázott a jollék között és a Hobo is megtartotta ezüstérmes helyét, csupán a képzeletbeli dobogó alsó fokán volt helycsere, ide a Yolle-Jóker küzdötte fel magát.

 

Összesített eredmények:


YS I

1. Madicken

2. Lábad-X

3. Péter-Pál

 

YS II

1. Imi Jé

2. 23OD

3. Vivace

 

YS III

1. Anna

2. Sailvész

3. Dudu

 

Yolle

1. Tatus

2. Hobo

3. Yolle-Joker

 

 

 

compassmagazin - snewisport

LAST_UPDATED2
 
 
2024. 05. 15.
Ma Zsófia és Szonja napja van.

snewisport kereső

Vitorlázás

Utazási információk

on-line versenyközvetítés - LIVE tracking, & hírportál, e-mail: info snewisport hu I...I BHKE Minden jog fenntartva © All Right Reserved 2007-2020. SNEWISPORT