A jövő tavasszal rajtoló Afrika-Európa Challenge (AEC), Afrika kerülő vitorlásverseny one-design flottáját a Performance Sailing Dufour 44-es hajóiból állítják össze.
Az AEC flottája: Dufour 44 Performance
Afrika körülhajózása (AEC) egy nyílt nevezésű vitorlás verseny, mely olyan amatőr vitorlázók számára kerül kiírásara (profik is jelentkezhetnek), akik rendelkeznek megfelelő gyakorlattal nyílttengeri versenyen való részvételre. A maga nemében egyedülálló vitorlásverseny megálmodója, és tulajdonosa Gál József és Dr. Kondricz Péter.
2011. május végén Máltáról rajtoló versenyre a hajókat részben a verseny rendezősége biztosítja a csapatok számára, ezek one-design vitorlások, de saját hajóval is el lehet indulni. A one-design flotta Dufour 44 Performance vitorlásokból áll, melyek vérbeli racer-cruiserek.
Dufour 44 a Performance sorozat legnagyobb tagja, amelyet a gyors és sportos, de kényelmes cruiser-racer hajók kedvelőinek fejlesztett a Dufour gyár La Rochelleben, Umberto Felci és Patrick Roseo tervei alapján. Jellemző a vonalvezetés szépsége, a függőleges orrkiképzés, a hosszú vízvonal, a bőséges szélesség a hajófar irányában, az egyszerű és lesimított kabintető.
Umberto Felci, olasz versenyvitorlázó és tervező, a kompozit anyagok specialistája tervezte a hajótest kialakítását, nagy fontosságot tulajdonítva a teljesítménynek és a stabilitásnak. Patrick Roseo, belső tervező és vitorlázó készítette a deck-tervet és a belső kialakítást, prioritást adva a könnyű mozgás lehetőségének a hajón belül, valamint a hosszabb tengeri utak nélkülözhetetlen komfortjának.
vérbeli racer-cruiserek
A Dufour 44 könnyen kezelhető egyedül (autopilot) és kis létszámú segítő esetén egyaránt. A kormányos közelében elhelyezett genoa csörlők segítik a könnyű manőverezést, éppúgy mint a nagy méretű és precíz kormánykerék, amely mellől szabad kilátása van a kormányosnak. A könnyű és biztonságos mozgást nagyban elősegíti a széles kialakítású deck és a süllyesztett veretek.
A Dufour 44 Performance maximális teljesítményének elérése érdekében mindent megtettek a tervezők. Cél volt a lehetőségekhez képest a legjobban kimerevíteni a hajótestet, középre helyezni és minél inkább levinni a hajó súlypontját. A 9/10-es frakcionált rudazat és csökkentett átfedésű genoa optimalizálja a hajótest potenciális teljesítményét. Az eredmény olyan sporthajó, amely változatos körülmények között is nagyon gyors, stabil és biztonságos.
A hajók alapfelszereltségébe tartozik a mentősziget, napvédősátor, VHF kihangosítás a cocpitban, C80 színes chart-plotter, kettőzött Raymarine szél, vízmélység, hőmérséklet és log műszerek, ismétlőműszer és időjáráselőrejelző a vezérlő-asztalnál.
A vitorlás hossza 44 láb (13,67 méter), az ólom tőkesúly tömege 3.300 kg, beépített D2-es Volvó motorja 41 KW teljesítményű.
A vitorlázat összmérete 273 négyzetméter, ebből 63 a genoa, 53 a nagyvitorla, és 157 négyzetméter a spinakker.
Dufour 44 Performance, részletes technikai adatok: